Handläggare personcertifiering till Svensk Brand-och Säkerhetscertifiering

Handläggare personcertifiering till Svensk Brand-och Säkerhetscertifiering

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med vår kund Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering (SBSC) söker vi just nu en handläggare till tjänsten som handläggare personcertifiering. Tjänsten är ett vikariat hos vår kund på inledningsvis 1 år med start 1a oktober.
SBSC är Nordens ledande certifieringsorgan inom brand- och säkerhetsområdet och utför certifieringstjänster inom bland annat områdena inbrotts- och brandlarm, kamerabevakning, inbrottsskydd och ledningssystem. Certifiering sker främst mot normer utfärdade av Brandskyddsföreningen (SBF) och Stöldskyddsföreningen (SSF).
SBSC genomför revisioner hos kunder över hela landet och är därmed en del i arbetet att uppfylla visionen om ett brandsäkrare Sverige och ett tryggare samhälle.
Dina framtida arbetsuppgifter:
I rollen som handläggare personcertifiering arbetar du tillsammans med ytterligare en handläggare i Team person. Du ansvarar för att hålla ihop ärenden från start till dess att certifikat är utfärdat och under hela giltighetstiden. Du är även delaktig i genomförandet av examinationer såväl som i övervakande kontroller. I din roll som handläggare kommer du även att arbeta med kvalitetsarbetet för processen personcertifiering. I arbetet ingår daglig kundkontakt. Sedvanliga dagliga uppgifter på ett mindre kontor ingår också i rollen och delas med övriga koordinatorer och handläggare.
Förmåner:
5000 kr i friskvårdsbidrag
Möjlighet till 50 % hybridarbete
Rikskortet (Edenred)
Tjänstepension samt kollektivavtal.
Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering sitter i trevliga lokaler på Rosenlundsgatan på Södermalm där det arbetar cirka 25 personer som bland annat är certifieringsingenjörer, revisorer, handläggare och koordinatorer. Vi erbjuder här en utmanande roll med ett nära samarbete med övrig personal och kunder. På SBSC ingår du i ett väl sammansvetsat team som har roligt tillsammans.
Vem är du?
Vi söker dig som har 1–3 års erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser även att du som söker har mycket goda kunskaper i Microsoft Office och att du kan läsa och skriva svenska obehindrat.
Du har goda kunskaper av olika IT system och är och van att arbeta över telefon med täta kundkontakter. Det är meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av internt kvalitetsarbete.
Som person är du serviceinriktad, social och trivs med att arbeta i team. För att passa bra i rollen är du mycket organiserad, strukturerad och prestigelös. Du är bra på att hålla deadlines och du levererar alltid med högsta kvalitet. Du är dessutom uppmärksam på detaljer och trivs med att jobba självständigt men även att samarbeta i teamet.
Mer om tjänsten
Direktrekrytering
Typ av anställning: Vikariat på 1 år hos vår kund
Tillsättning: 1a oktober eller enligt överenskommelse
Omfattning: heltid, 38,75 timmars arbetsvecka
Placering: Centrala Södermalm

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2024
  • Ansök senast: 9 februari 2025

Liknande jobb


Utbildningshandläggare

Utbildningshandläggare

22 november 2024

Koordinator yrkesutbildningar

Koordinator yrkesutbildningar

19 november 2024

Programhandläggare -vikariat

Programhandläggare -vikariat

15 november 2024