Handläggare privat

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en kollega som vill bli en del av vårt kundserviceteam och leverera professionell service inom vår produktområden fond, depå och liv.

Handläggare | Skandia | Sundsvall

Som handläggare hos oss hanterar du administrativa uppgifter och fungerar som en viktig kontakt via telefon och mejl till distributörer, kundenheten Sundsvall och slutkunder. Du ansvarar även för att upprätthålla affärsrelationer med försäkringsförmedlare och Skandias rådgivare, samt hanterar frågor kopplade till försäkringsavtal, tekniska problem och systemfrågor.

Arbetet sker i ett sammansvetsat team som stöttar kundservice samt intern och extern rådgivning. Du kommer att samarbeta med flera delar av organisationen, såsom kundenheten, kundkännedomsteamet, produktteamet, IT och verksamhetsutveckling, för att effektivt lösa kundärenden. Som en kompetensbank för våra distributörer och kundenheten ansvarar du för nyteckning, utbetalningar och ändringar av försäkringsavtal.

Rollen inkluderar också du får chans att vara med och verksamhetsutveckla vårt ansvarsområde genom att bidra till ständiga förbättringar och testning av nya system. Och när du är varm i rollen så kommer du också få utbilda nyanställda kollegor. Teamet består idag av 11 kollegor och administrationen är uppdelad mellan fond-, depåförsäkringar och traditionella försäkringar.
För att lyckas i den här rollen behöver du ha en gymnasieutbildning och ett par års arbetslivserfarenhet. Du ska ha goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift, samt vara bekväm med att arbeta i digitala miljöer och ständigt föränderliga system. Du förväntas snabbt kunna sätta dig in i nya system och arbetsmetoder.

Meriterande är om du har erfarenhet från försäkringsbranschen. Eftergymnasial utbildning är också ett plus, liksom erfarenhet av administrativa roller där du hanterat komplexa processer och regelverk. Du behöver också vara duktig på att arbeta strukturerat och kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att tappa fokus på kvaliteten.

De kompetenser vi värdesätter mest hos dig är att du är strukturerad med ett öga för detaljer, du gillar att ha ordning i ditt arbete helt enkelt, engagerad med en vilja att leverera hög kvalitet, samarbetsvillig och bidrar till ett öppet arbetsklimat där vi alltid strävar efter att göra varandra bättre. Du är också flexibel då vi ibland snabbt kan behöva ändra fokus snabbt och med det har möjlighet att anpassa dig till nya situationer. Du tar även gärna initiativ och bidrar till verksamhetens förbättringar.

Ansökan

Vi genomför löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med placering på vårt kontor i Sundsvall, vi tillämpar provanställning. 

Vi ser fram emot din ansökan!

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skandia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2024
  • Ansök senast: 17 mars 2025

Postadress

None
., .

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024