OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Räddningstjänst och krishantering vid Planeringsenheten
Arbetsuppgifter:
Du kommer i första hand arbeta med ärenden enligt lagen om skydd mot olyckor, utöva tillsyn, ge råd och stöd till länets kommuner i frågor som rör räddningstjänst, krishantering, och risk- och sårbarhetsanalyser. Du kommer ha många interna och externa kontakter och samverka med länets kommuner, regionala organisationer och myndigheter. Du kommer även att genomföra utbildningar och övningar samt följa upp kommunernas arbete inom området.
Kvalifikationer:
Du har en bred akademisk utbildning med inriktning mot samhällsvetenskap eller risk- och säkerhetsområdet, exempelvis brand- eller riskingenjör. Du har god analytisk förmåga och har lätt att uttrycka dig i tal och i skrift. Du ska kunna arbeta självständigt och planera ditt eget arbete samt ha lätt att samarbeta. Du har gärna några års yrkeserfarenhet inom området.
Körkort erfordras.
Tjänsten är säkerhetsklassad så du måste vara svensk medborgare.
Besök gärna vår hemsida www.s.lst.se