Handläggare, Rättelse (Inreg Rättelse Medel)

Handläggare, Rättelse (Inreg Rättelse Medel)

Arbetsbeskrivning

Vi söker noggrann handläggare

Du säkerställer att myndigheten har korrekta uppgifter i register om våra kunder.

Detta är särskilt viktigt eftersom uppgifterna ofta kan ligga till grund för betalningsanmärkningar hos kreditupplysningsföretagen som kan väsentligt påverka kunderna i deras livssituation.

Dina arbetsuppgifter innebär att handlägga och avgöra rättelseärenden, vilket innefattar allt från beslutsskrivning och utredningsarbete till diarieföring och posthantering. I utredningsarbetet ingår att avgöra om uppgifter i Kronofogdens olika databaser har behandlats felaktigt eller är missvisande. I dina arbetsuppgifter ingår också att besvara telefonsamtal från allmänheten.

Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för resultat, planering och arbetsfördelning. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och kollegornas arbete.

 

Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- goda it-kunskaper

Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar förtroendeingivande i mötet med våra kunder. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande om du har akademisk utbildning från högskola eller universitet om minst 60 hp inom samhällsvetenskap, ekonomi eller juridik. Det är även meriterande om du har aktuell erfarenhet av ärendehandläggning, till exempel utredning och beslutsfattande. 
Meriterande är även ett års erfarenhet av administrativt arbete under de senaste tre åren.

 

Information om oss och jobbet

Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats.



Ett jobb som räknas- för dig och för andra! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

 

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Sundbyberg
Sundbyberg, 17267

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024