Handläggare reception

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 200 personer och vår chef är landshövding Kenneth Johansson.

Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.

Inom enheten Service finns funktioner för receptionen, posthantering, intern säkerhet och skydd, lokalfrågor, generellt handläggningsstöd och myndighetens arkivarbete.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare i vår reception är du den första som Länsstyrelsens besökare och medarbetare träffar varför det är viktigt att du är en person som kan få folk att trivas och känna sig välkomna. Du kommer i rollen ha det övergripande ansvaret för receptionen och därtill hörande arbetsuppgifter inom kontorsadministration. Arbetet är mångfasetterat och det ingår även handläggaruppgifter inom arkiv, upphandling, ekonomi, beställningar, fakturahantering m.m. Inledningsvis kommer utveckling och effektivisering av receptionistarbetet att vara prioriterat.

KVALIFIKATIONER
Du som söker bör ha minst 200 YH-poäng inom området kontorsadministration eller motsvarande samt ett par års yrkeserfarenhet med kundkontakt. Yrkeslivserfarenheten ska ha erhållits efter gymnasiet och omfatta minst 75 % av heltid. Du har vidare minst ett par års erfarenhet av kontorsadministration. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska såväl muntligt som skriftligt och vara bekväm med att tala engelska. För att lyckas med uppgifterna måste du ha en inneboende drivkraft i att ta egna initiativ i syfte att utveckla och effektivisera arbetet.

ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsogsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och spara enligt personuppgiftslagen (PUL).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Paul Nemes
070-209 77 83
Trond Erik Grundt
+47 48053265
Tanja Ekegren
054-19 71 11
Jan Nyrén
054-19 73 13
Verksamhetschef Jan Bodin
010-224 72 03
Ordförande TCO-ST Jan Nyrén
010-224 74 20
Ordförande SACO Tanja Ekegren
010-224 73 26
Enhetschef Maria Hammarström
010-224 72 10
Rovdjursansvarig Maria Falkevik
010-224 72 35
Enhetschef Roger Bergqvist
010-224 72 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Värmland Karlstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal. FÖRMÅNER Individuell lönesättning tillämpas
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas
  • Publicerat: 14 april 2016

Besöksadress

65186 Karlstad
None

Postadress

65186 Karlstad
Karlstad, 65186

Liknande jobb


Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024

20 december 2024