Handläggare reception

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 200 personer och vår chef är landshövding Kenneth Johansson.

Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare i vår reception är du den första som Länsstyrelsens besökare och medarbetare träffar. Därför är det viktigt att du är en person som får folk att trivas och känna sig välkomna. Du kommer i rollen ha det övergripande ansvaret för receptionen och därtill hörande arbetsuppgifter inom kontorsadministration. Arbetet är mångfacetterat och det ingår handläggaruppgifter inom arkiv, administration, beställningar, delgivning samt handhavande av författningshandlingar. Inledningsvis kommer utveckling och effektivisering av receptionsarbetet att vara prioriterat.

KVALIFIKATIONER
Du som söker bör ha minst ett par års yrkeserfarenhet med kundkontakt och kontorsadministration. Eftergymnasial utbildning inom kontorsadministration är meriterande. Du behärskar svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift. Goda datakunskaper krävs. För att lyckas med uppgifterna måste du ha en inneboende drivkraft i att ta egna initiativ i syfte att utveckla och effektivisera arbete.
Som person är du hjälpsam, flexibel och strukturerad. Du är en utpräglad lagspelare som med stark drivkraft, ansvar och lösningsfokus tar dig an dina arbetsuppgifter. Du motiveras av att arbeta med flertalet parallella uppgifter i nära samarbete med andra.


ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och spara enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Paul Nemes
070-209 77 83
Trond Erik Grundt
+47 48053265
Tanja Ekegren
054-19 71 11
Jan Nyrén
054-19 73 13
Verksamhetschef Jan Bodin
010-224 72 03
Ordförande TCO-ST Jan Nyrén
010-224 74 20
Ordförande SACO Tanja Ekegren
010-224 73 26
Enhetschef Maria Hammarström
010-224 72 10
Rovdjursansvarig Maria Falkevik
010-224 72 35
Enhetschef Roger Bergqvist
010-224 72 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Värmland Karlstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.
  • Heltid. Provanställning tillämpas Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 20 december 2016

Besöksadress

65186 Karlstad
None

Postadress

65186 Karlstad
Karlstad, 65186

Liknande jobb


22 november 2024

Receptionist

Receptionist

19 november 2024