Handläggare rekvisitionsgranskning/first level control

Arbetsbeskrivning

Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 220 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.

Länsstyrelsen består av åtta enheter och ett ledningskansli. En av enheterna är Näringslivsenheten som har ett femtontal medarbetare. Enheten ansvarar för utvecklingsfrågor i länet genom det regionala genomförandet av Landsbygdsprogrammets projekt- och företagsstöd och länets hantering av bygdeavgiftsmedel. Den förvaltande myndigheten och sekretariatet för EU:s gränsöverskridande program Interreg V-A Sverige-Norge är placerad på enheten.

Interreg Sverige-Norge 2014-2020 är ett gränsregionalt EU-program som sträcker sig ca 100 mil längs den svensk-norska gränsen. Det omfattar på svensk sida Jämtlands, Västernorrlands, Dalarna och Värmlands län samt delar av Västra Götalandsregionen. På norsk sida ingår Nord- och Sør-Trøndelags fylken, Hedmark, Østfolds och Akershus fylke. Se karta på vår webbplats interreg-sverige-norge.com. Syftet med programmet är att stärka den öst-västliga dimensionen genom att öka samarbetet över landsgränsen inom ett antal utpekade insatsområden.

Förvaltande myndighet som har det övergripande ansvaret för programmet är placerad på Länsstyrelsen i Jämtlands län (Östersund) vid Näringslivsenheten. Tjänsten som granskare ligger under förvaltande myndighet. Vi söker en person vars huvudsakliga syssla kommer att vara granskning av ansökningar om utbetalningar för Interreg Sverige-Norge programmet. Men vi samarbetar inom och mellan olika områden inom Näringslivsenheten vilket innebär att det även kan bli aktuellt med andra arbetsuppgifter. Vi uppskattar att du är förändringsbenägen och intresserad av att delta i enhetens strävan att utveckla vårt arbetssätt.

Arbetet kräver mycket god samarbetsförmåga inom arbetsgruppen och i kontakterna med kollegorna i de norska fylkeskommunerna som ingår i programmet. Vi har också tät kontakt med de svenska regionerna och vid behov med regional och nationell expertis.

Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär att granska ekonomiska redovisningar inför utbetalning av stöd till projekt och att bedöma kostnader i relation till budget och beslut. Du kommer att ha kontakt med samt göra kontroller på plats hos projektägare inom programmets svenska geografi. I arbetet ingår även att informera om och utbilda projektägare om regler för stödberättigande kostnader, krav på redovisning och verifiering.   Arbetet är självständigt men innebär också samarbete i grupp. Tjänsten innebär en del resor, främst i samband med kontrollbesök och när du håller utbildningar för projekt. Antal kan variera under året.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant och lämplig akademisk utbildning eller utbildning som bedöms som likvärdig för den tjänst som ska tillsättas. Intresse och kunskap om ekonomi och redovisning är nödvändigt. Du har god analytisk förmåga samt är utvecklings- och resultatinriktad. Du har god förmåga att föra fram ditt budskap på ett tydligt och begripligt sätt både i tal och i skrift i den interna och externa kommunikationen. Du är lyhörd och har lätt att arbeta och samverka med andra samt att du kan arbeta och driva frågor självständigt.

Körkort för personbil är ett krav.
Meriterande är om du har erfarenhet av arbete från ekonomisk granskning och kunskap om EU:s strukturfondsprogram.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning sex månader kan bli aktuell.
Tillträde: Snarast efter överenskommelse.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 20 december 2016. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.


Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.

Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.

Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick  Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina  Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon  Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga  företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina  Hedin ,
010-225 32 64
Tobias  Karlsson ,
010-225 34 23

Sammanfattning

Besöksadress

Länsstyrelsen Jämtlands län
None

Postadress

Residensgränd 7
Östersund, 83186

Liknande jobb


Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

25 november 2024

Vikarierande planarkitekt

Vikarierande planarkitekt

25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024