OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceförvaltningen, Administrativt Centrum Vänersborg Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård.Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor.Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.Administrativt Centrum är ett område inom Serviceförvaltningen tillsammans med Hjälpmedelsförvaltningen, Hälsan och Arbetslivet, VGR IT, Tvätteriet i Alingsås och Westma. Administrativt Centrum består av ett antal olika enheter som har till uppgift att ge service inom områdena ekonomi, personal, sjukresor, diarium, tryckeri, telefonväxel, vaktmästeri mm.Verksamheten bedrivs på olika orter och är under utveckling. Arbetsuppgifter Du kommer att ha en samordnande roll inom diarieverksamheten där du på ett strukturerat och kreativt sätt utvecklar verksamheten.Kvalifikationer Kvalifikationer Vi söker dig som * har lämplig högskoleutbildning där juridik ingår.* har erfarenhet av arbetsledning.* är mål- och resultatinriktad.* är van att uttrycka sig i tal och skrift.* har ett kundorienterat arbetssätt.Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom samarbets- och initiativförmåga samt servicekänsla.Erfarenhet av utvecklingsarbete samt erfarenhet av offentlig förvaltning och diarieverksamhet är meriterande.