Handläggare samordningskansliet i Östersund

Handläggare samordningskansliet i Östersund

Arbetsbeskrivning

Omväxlande jobb som handläggare inklusive utveckling*

Har du ett brinnande samhällsintresse och är samtidigt en duktig skribent? Kanske brinner du lite extra för den demokratiska processen? Då har vi ett intressant uppdrag till dig på samordningskansliet i Östersund!

Samordningskansliet arbetar med att stödja Region Jämtland Härjedalens ledning och politik. Vi ansvarar för regionens dokument- och ärendehanteringsprocess, hanterar frågor om säkerhet, beredskap och miljö, driver utveckling inom informationssäkerhet och dataskydd och håller ihop organisationens administrativa IT-system. Samordningskansliet tillhör därmed de mest mångfacetterade verksamheterna i organisationen. Vi har därför en härlig blandning av människor och specialistkunskaper hos oss. Som ny medarbetare kommer du in i en spännande tid där ett valår står för dörren och det har precis startats upp ett arbete med att se över den politiska organisationen. Det pågår också utvecklingsarbeten i syfte att stärk, modernisera och utveckla vår ärendehanteringsprocess. Som handläggare kommer du att ingå i de arbetsgrupper som driver detta arbete.
*Vi tar din utveckling på allvar och vill få ditt livspussel att fungera!


ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare på sekretariatet erbjuds du ett kvalificerat och utvecklande arbete med stor variation. Inledningsvis är en av uppgifterna att stödja arbetet i en ny politisk beredning som ska se över den politiska organisationen inför nästa mandatperiod. Du ska också bidra i arbetet med att utveckla en effektivare ärendehanteringsprocess. Där ingår bland annat arbete med administrativa rutiner samt att utveckla stödet till chefer och handläggare inom förvaltningen. Arbetet innehåller också andra sekreteraruppdrag och kvalificerat arbete med ärenden som ska tas upp på nämnds- och styrelsesammanträden.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha ett stort intresse för den offentliga processen samt förståelse för demokratiska spelregler. Eftergymnasial utbildning, inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan likvärdig inriktning är ett måste. Om du som söker har erfarenhet av administrativt arbete och har arbetat i en politiskt styrd organisation är det mycket meriterande. Du behöver också ha mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift samt kunskaper i engelska. Gärna också kunskaper inom juridik. Arbetet förutsätter vidare att du är en duktig skribent, som snabbt kan sammanfatta en diskussion skriftligt och muntligt. Du är serviceinriktad och flexibel och har en förmåga att arbeta analytiskt, självständigt och strukturerat. Du är lugn och uppträder och kommunicerar på ett tydligt sätt.

ÖVRIGT
Urval till intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Vi ser fram emot att få din ansökan!

Hör gärna av dig om du vill veta mer om jobbet.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jämtland Härjedalen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Besöksadress

Kyrkgatan 12 83127 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024