OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!Som medarbetare hos oss i Älvsbyns kommun kan du ta del av ett antal förmåner.
Läs mer om våra förmåner https://www.alvsbyn.se/arbete-och-karriar/personalformaner/
Stöd till individ och familj är en gemensam arbetsplats där myndighetsutövning för barn, unga och vuxna ingår. Vi söker nu en handläggare som kan handlägga enligt Socialtjänstlagen inom verksamhetsområde socialpsykiatri/LSS/äldreomsorg. Verksamhetsområdet består av 7 medarbetare där två av tjänsterna främst är riktade mot socialpsykiatri och LSS. Till verksamheten är även en specialisthandläggare knuten för möjlighet till bland annat vägledning i det dagliga arbetet. Som handläggare inom socialpsykiatri arbetar du med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen samt lagen om stöd till service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetsgruppen är mån om att värna en god arbetsmiljö för varandra och har en god gemenskap där man hjälps åt.
Arbetsuppgifter
Som handläggare har du ett helhetsperspektiv och utgår från individens behov. Arbetet innebär bland annat att ta emot ansökningar från den enskilde, utreda, fatta beslut samt dokumentera. I det dagliga arbetet har du kontakt med den enskilde i form av hembesök, telefonsamtal och du samverkar med slutenvården samt övrig personal och anhöriga. Vi utreder enligt modellen IBiC, Individens Behov i Centrum. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med kollegor, andra professioner och verksamheter både internt och externt.
Kvalifikationer
Socionomexamen/Sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen är ett krav. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och vara väl förtrogen med det svenska språket. Det är viktigt för oss att Du är en stabil person som kan behålla lugnet i svåra situationer. Du har ett lösningsorienterat, empatiskt förhållningssätt och är tydlig och strukturerad i ditt arbete. Du är självgående och har förmåga att ta egna initiativ för att se till att arbetet flyter på. Du har god samarbetsförmåga och lägger stor vikt vid att ge ett gott bemötande, både internt och externt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav.
Vi erbjuder dig tillsvidareanställning på 100% med provanställning 6 månader.
Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 230423.
Lön
Lönen är individuell, ange löneanspråk.
Här finns information om vill du veta hur det är att bo och leva i Älvsbyns kommun samt kontakta vår inflyttningslots; Flytta hit | Älvsbyns kommun (alvsbyn.se)
Allmänt
Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden.
Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Älvsbyn är Norrbottens pärla.
I vår kommun får 8 200 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.