Handläggare -Socialpsykiatri/LSS

Handläggare -Socialpsykiatri/LSS

Arbetsbeskrivning

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Verksamheten beställning och kvalitet arbetar med myndighetsbeslut, uppföljning och granskning inom välfärdsområdet samt hemsjukvård.
Verksamheten är fördelad på två handläggarenheter och två hemsjukvårdsenheter. I enheten för handläggning inom områdena LSS, socialpsykiatri och färdtjänst arbetar 8 handläggare. Vi har kontor på Ulricehamns resurscenter på Hestervägen 3 med hela kommunen som arbetsområde.
Vi söker nu en handläggare som ska arbeta med utredning och uppföljning av insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och bistånd enligt socialtjänstlagen (SoL). Ett utmanande och engagerande arbete där du tillsammans med kunniga och erfarna kollegor arbetar med myndighetsutövning inom främst socialpsykiatri/LSS.

Vi är en grupp som är starkt engagerade i socialt arbete och att få hög kvalitet i vårt utförande. Tillsammans med professionella kollegor i arbetsgruppen erbjuder vi en mycket trevlig arbetsplats och ett öppet arbetsklimat.
Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som handläggare hos oss innebär att ta emot inkomna ansökningar, göra kvalificerade utredningar och bedömningar samt fatta beslut om insatser för personer med olika funktionsnedsättningar. I arbetet ingår även uppföljning av tidigare fattade beslut samt samverkan med interna och externa parter.

Gällande lagstiftning du arbetar inom är Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan beteendevetenskaplig / samhällsvetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Har du tidigare arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning är det starkt meriterande. I Ulricehamns kommun arbetar vi i systemet Treserva, och vi ser gärna att du tidigare har erfarenhet av det systemet samt kännedom om IBIC (individens behov i centrum).

Vidare har du god datorvana och är en kommunikativ person som har lätt att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och kan anpassa informationen efter de personer du möter i ditt arbete. Din förmåga att samverka med såväl interna som externa parter är av stor vikt.
Du bidrar till arbetsgruppen med gott samarbete och dina erfarenhet och idéer. Vi vill också att du tycker om utmaningar och problemlösningar.
Som person är du strukturerad, analytisk, ser vikten av ett gott bemötande och är flexibel. Du kan arbeta självständigt och prioritera i arbetsuppgifterna.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där du ska ha ett professionellt förhållningssätt och hantera svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt.

B-körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten.

ÖVRIGT
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Maria Wichers
0321-595631
Enhetschef Maria Nordgren
0321-595650
Handläggare Louise Johansson
0321-595655
Enhetschef Anna-Maria Possner
0766-43 66 36
Enhetschef Lotta Andersson

Enhetschef Anna-Maria Possner

Sammanfattning

Besöksadress

Höjdgatan Ulricehamn
None

Postadress

Höjdgatan
Ulricehamn, 52386

Liknande jobb


25 november 2024