OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen består av åtta enheter. En av dem är Näringslivsenheten som består av cirka 20 medarbetare med arbetsområden som Regionalpolitiska företagsstöd, projekt- och företagsstöd inom Landsbygds-programmet, projekt inom Interreg Sverige-Norgeprogrammet och fördelning av bygdemedelsavgifter.
Vi söker nu en handläggare.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på Näringslivsenheten där vi bland annat har uppdraget att slutföra Landsbygdsprogrammet 2007-2013 i Jämtlands län. Arbetet innebär att granska och handlägga projektredovisningar för regionala projekt och för projekt i flera av länets Leader-områden.
Näringslivsenheten arbetar även med förberedelser för kommande Landsbygdsprogram och Interreg-program 2014-2020.
Arbetet är självständigt men innebär också samarbete i grupp. Vi samarbetar inom och mellan olika områden inom enheten vilket innebär att det på sikt även kan bli aktuellt med andra arbetsområden.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant och lämplig akademisk utbildning. Intresse och kunskap om ekonomi och redovisning är nödvändigt. Det är en fördel om du har praktisk lantbruks- och landsbygdserfarenhet. Du har god förmåga att föra fram ditt budskap på ett tydligt och begripligt sätt både i tal och skrift samt har en god förmåga till såväl självständigt arbete som samarbete i grupp. Arbetet medför resor i länet varför körkort för personbil är ett krav.
Meriterande är om du har erfarenhet från handläggning av projekt och från något av EU:s strukturfondsprogram.
Övrigt
Tillträde snarast efter överenskommelse. Provanställning sex månader kan bli aktuell.
Mer information och ansökan
Vill du veta mer kontaktar du Anita Sandell, biträdande enhetschef, telefon 010-225 32 97 anita.sandell@lansstyrelsen.se eller Maria LjungWestin, handläggare, telefon 010-225 33 48 maria.ljung-westin@lansstyrelsen.se
Fackliga representanter: Dick Granqvist SACO, telefon 010-225 32 55 dick.granqvist@lansstyrelsen.se eller Gunilla Karlsson TCO/ST, telefon 010-225 32 15 gunilla.o.karlsson@lansstyrelsen.se
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2014-04-22. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23