OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du att det är spännande med samhällsfrågor och är intresserad av att arbeta på myndighet? Har du erfarenhet av administrativ handläggning och vill grotta ner dig i ärenden som gäller den nya pandemilagen? För dig som är skicklig på att arbeta strukturerat med dokumentation och uppföljning så har vi nog den perfekta tjänsten – läs vidare om detta låter som något för dig!
Om tjänsten
Här på Perido söker vi en administrativ handläggare till en myndighet som har övergripande ansvar för samhällsviktiga funktioner i södra Sverige. Denna tjänst är placerad i Karlskrona.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som handläggare på denna myndighet kommer du främst att handlägga ärenden som har med den nya tillfälliga pandemilagen att göra, men även andra typer av ärenden kan förekomma. Ärendena inkommer digitalt och du ansvarar för att i första steget bedöma dessa. Vidare planerar du och genomför tillsynsbesök i offentliga miljöer. samt skriver rapporter. I ditt arbete kommer du att ha en hel del kontakt med verksamhetsutövare, media och privatpersoner som du förväntas möta på ett professionellt sätt med såväl hög integritet som empati. Dina arbetsuppgifter kräver en god förståelse för samhället och att du har förmåga till helhetssyn.
Arbetstidsförläggning kan förekomma på kvällar och helger. Resor inom länet kan också förekomma i tjänsten.
Dina egenskaper
För att trivas i den här rollen behöver du vara driven, strukturerad och stresstålig - du trivs i arbete med periodvis hög arbetsbelastning. Det är viktigt att du kan formulera dig både muntligt och skriftligt på ett tydligt och pedagogiskt sätt, speciellt då arbetet innefattar många externa kontakter och till viss del även media. För att kunna ta dig an arbetsuppgifterna på bästa sätt vill vi att du har en akademisk examen inom juridik, samhällsvetenskap, ekonomi eller statskunskap. Även andra akademiska utbildningar kan vara av intresse om de är relevanta för uppdraget. Vi ser också att du är snabb på att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och rutiner så att du snabbt kan bli bekväm med IT-systemen.
Är du den administrativa stjärna som vi söker?! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av ärendehandläggning på myndighet
Eftergymnasial utbildningsbakgrund med inriktning mot jurist, statsvetare, samhällsvetare eller annan lämplig bakgrund
B-körkort
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-09-30. Tillträde 2021-02-08.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32077 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu