OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kvalitetsmedveten och serviceinriktad person redo för nästa utmaning? Vill du arbeta några månader hos en samhällsviktig myndighet och införskaffa viktig erfarenhet? Det här kan vara nästa steg i karriären för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido hjälper nu vår kund att hitta en handläggare för deras räkning. Kunden i fråga är en myndighet, var syfte är att uppnå ett samhälle där människor känner trygghet ekonomiskt om livet tar en ny vändning. Du utgår från kontoret beläget centralt i Åmål.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare kommer du att hantera inkomna samtal från myndighetens samarbetspartners samt privatpersoner. Detta görs främst på svenska och engelska, samt via e-post. Du hjälper personen i andra änden att identifiera sina behov och ger dem den information de behöver. Du behandlar varje unik kund utifrån dess specifika behov. Din ansvariga chef kommer tillsammans med handledare att stötta dig med eventuella frågor som dyker upp.
Dina egenskaper
För att du ska lyckas i rollen som handläggare, tror vi att du är en ansvarsfull och strukturerad person. Du är mycket serviceinriktad och besitter en fingertoppskänsla för kundservice. Du förstår och värdesätter människors olikheter, och trivs med möten per telefon. Vi ser även att du är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad. Slutligen hoppas vi att du besitter en god kommunikativ förmåga!
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Avklarad gymnasieutbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunskaper i MS Office och allmänt god datorvana
Erfarenhet av kundmöten
Erfarenhet av att ha telefonen som arbetsverktyg
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under 4 månader med chans till förlängning på två månader. Start 2022-08-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se.Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33272 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.