Handläggare sökes i Södertälje!

Handläggare sökes i Södertälje!

Arbetsbeskrivning

Är du passionerad inom kundservice och letar efter en arbetsplats där du dagligen har kontakt med kunder och återförsäljare, samtidigt som du utför administrativa uppgifter i en snabb och dynamisk miljö? Just nu letar vi efter handläggare till vår serviceavdelning. Vi ser fram emot att få din ansökan!

OM FÖRETAGET

Hos oss får du möjlighet att arbeta på ett av Sveriges ledande företag inom bilindustrin. Vi strävar efter att ge människor friheten att förflytta sig på ett personligt, hållbart och säkert sätt. Vårt företag är kända för vårt ledande varumärke inom elbilar och vår passion för en hållbar värld som behöver förändras. Vi arbetar ständigt med att driva innovation och utveckling, vilket ger dig fantastiska möjligheter att växa och utvecklas i din karriär.

Vi är baserade i Södertälje och ansvarar för en rad olika områden, inklusive produktplanering, marknadsföring, kommunikation, service och mycket mer.

Vi ser fram emot att berätta mer om företaget under intervjun.

OM TJÄNSTEN

Som handläggare hos oss kommer du att vara ansvarig för kundservice och administration för företagets återförsäljare. Din roll kommer att involvera administrativa uppgifter samt att tillhandahålla förstklassig service via telefon och mejl. Du kommer också att vägleda kunder i frågor relaterade till avtal, bokföring, fakturering och offertframställning.

God kommunikationsförmåga och noggrannhet är avgörande för denna roll, då huvuddelen av arbetsuppgifterna innebär att stödja våra kunds återförsäljare via telefon och mejl, exempelvis med restvärdesbedömningar för bilar samt avslut av lån och leasingavtal. Du bör trivas med att använda telefonen som ditt främsta arbetsredskap. De administrativa uppgifterna inkluderar attestering av utbetalningar, frisläppande av kreditmarkeringar och upphävande av leasingrestriktioner i bilregistret, förlängning av avtal samt uppföljning av avtal som löpt ut

VEM ÄR DU?

För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har förmågan att anpassa dig snabbt till förändringar och att du värdesätter professionellt bemötande av kunder i alla situationer. Du är en lösningssökande person som lätt kan ta dig an nya arbetsuppgifter. Initiativtagande, ansvarstagande, noggrannhet och förmågan att prioritera är egenskaper som du besitter, och du har förmågan att arbeta självständigt på ett organiserat och effektivt sätt.

Din tidigare erfarenhet inom kundservice och administration, eller arbete som servicerådgivare eller inom servicemarknaden, kommer vara till stor nytta i rollen. Vi ser även gärna att du har ett starkt intresse för och/eller erfarenhet av bilbranschen, då detta kommer bidra till din trivsel och framgång i rollen.

Vidare ser vi gärna att du har:
En gymnasial utbildning (meriterande om du har en eftergymnasial utbildning)
Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Goda dator och systemkunskaper
Goda kunskaper i Outlook och Excel


PRAKTISK INFORMATION

Arbetsgivare: Workz
Uppdragsgivare: Mer information vid intervju
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
Placering: Södertälje, Hovsjö (möjlighet till hybrid)
Arbetstider: Kontorstider (08.00 - 17.00)

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad konsultchef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!

ANSÖKAN
Vi genomför tester i vår rekryteringsprocess. Testet skickas till din mail direkt efter utförd intervju och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen om vår rekryteringsprocess.

Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2023
  • Ansök senast: 29 december 2023

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024