OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad och har erfarenhet av att bemöta människor via telefon? Just nu letar vi efter handläggare till Pensionsmyndigheten i Stockholm! Här erbjuds du ett meriterande uppdrag på en samhällsviktig myndighet, låter det intressant? Läs vidare!
Om tjänsten
Perido letar efter handläggare till vår kund Pensionsmyndigheten, en statlig förvaltningsmyndighet med det viktiga samhällsuppdraget att informera och vägleda pensionssparare och pensionärer. Tjänsten är placerad på Södermalm i Stockholm och uppdraget beräknas starta senast 1 oktober.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som handläggare är viktig då du blir kundens första kontakt med Pensionsmyndigheten. En vanlig arbetsdag som handläggare kan vara att kunder mailar eller ringer in och du svarar på enklare frågor om pensionen. Du ska även på ett pedagogiskt sätt informera om Pensionsmyndighetens digitala tjänster till pensionärer och pensionssparare. Uppdraget inleds med en två veckors utbildning i Pensionsmyndighetens system så att du kan känna dig helt trygg i arbetsuppgifterna!
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av:
Planera och följa upp ärenden som kommer in via telefon och mail
Utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
Avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
Analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
Arbete av utredande eller samordnande karaktär
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker har arbetat i någon form av serviceyrke sedan tidigare såsom exempelvis reception, kundtjänst eller administration. För att du ska trivas i rollen är du helt bekväm med att vägleda människor via telefon och har en förmåga att kommunicera pedagogiskt oavsett vem du möter. Du kommer snabbt in i nya arbetsuppgifter, har god förmåga att arbeta självständigt och är en person som motiveras av att hjälpa människor.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasial utbildning och minst tre (3) års erfarenhet av liknande arbete, såsom handläggning, administration eller telefoniverksamhet
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Meriterande:
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunskaper i fler språk
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag genom Perido till och med 2022-12-31, med eventuell förlängning som längst till juni 2023. Start 2022-10-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33308 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.