OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Comet Consular Service AB är marknadsledande i Norden inom vårt verksamhetsområde konsulära tjänster med 20 års erfarenhet i visum- och legaliseringsbranschen.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn med drygt 30 medarbetare totalt.Mer information om företaget finner du på vår hemsida: www.cometconsular.se. Vi fortsätter att växa och behöver ytterligare förstärkning till vårt handläggarteam.Till vårt huvudkontor i Stockholm, med ljusa lokaler belägna centralt i Wenner-Gren Center, söker vi nu en handläggare som gillar att köra bil för ett tre månaders uppdrag med möjlighet till förlängning. Tjänsten: Du kommer att arbeta som en länk mellan våra kunder och ambassader/konsulat gällande behandling och handläggning av bland annat visumärenden.Din dag kommer att delas mellan förberedelser och administrativa uppgifter på kontoret och lämnande och hämtande av handlingar på olika ambassader/konsulat.Du kommer även att leverera färdiga dokument och visum samt hämta nya ansökningshandlingar/dokument hos våra kunder i Stockholmsområdet.Detta sker med företagsbil, så du måste inneha B-körkort.Vid speciella tillfällen kommer du även att hoppa in i vår kundtjänst. I arbetsuppgifterna ingår: .Kontroll, sortering och problemlösning av ärenden (visumansökningar och legaliseringar) .Registrering och uppdatering av ärenden i vårt datasystem .Leverans och hämtning av nya och genomförda ärenden (med företagsbil) .Daglig kontakt med kunder och ambassader/konsulat via telefon och e-post .Planera och organisera fördelning av ärenden i samarbete med medarbetare .Posthantering .Pengahantering .Nära samarbete med övriga avdelningar .Back up till kundtjänstavdelningen .Att arbeta mot uppsatta mål Kvalifikationer: .Erfarenhet av administrativt arbete - gärna från resebranschen .Bra svenska och engelska i tal och skrift .Goda datakunskaper och rätt fingersättning .B-körkort är ett absolut krav .Bra lokalsinne - bra kännedom om Stockholmsområdet Som person är det viktigt att du är serviceinriktad, effektiv, noggrann och har ordningssinne samt god prioriteringsförmåga.Du är inte rädd för att fatta egna beslut samt är ansvarstagande.Du kan hålla många bollar i luften samtidigt och är bra på att hantera stressiga situationer.Du har god samarbetsförmåga, men kan även arbeta självständigt.Anställningsform: Tre månaders uppdrag med möjlighet till förlängning. Arbetstider: Heltid, skift mellan 07.30-19.00 Ansökan: Comet Consular Service AB samarbetar med Hays i denna rekrytering.Märk din ansökan "Comet Handläggare". Hays är specialister på att rekrytera specialister.Vi finns representerade i 27 länder i Europa, Australien, Nya Zeeland, Kanada, Brasilien, Mellanöstern och Asien.2005/2006 omsatte vi ca 26 miljarder SEK.Vi är noterade på Londonbörsen sedan 1958 och är idag ett av dess 250 största bolag.I Sverige är vi specialister inom våra affärsområden Ekonomi, Finans, IT, Marknadsföring, Försäljning, HR, Administration, Construction & Property, Pharma samt Chefsrekrytering.På vår hemsida hittar du alltid våra aktuella tjänster samt information om några av de företag vi samarbetar med.Besök oss gärna på www.hays.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Nathalie Johansson
0858804337
Christin Rach
Konsult Andreas Stenlund
08 588 043 59
Konsult David Albenius
08 588 043 88
Researcher Carolina Osterman
0858804308
0704506006
Researcher Carolina Osterman
08-588 043 08
070-450 60 06
Rekryteringskonsult Mari Jehrlander
08-588 043 67
Rekryteringskonsult Ulrika Lind
0858804306
0704506004
Researcher Carolina Osterman