Handläggare sökes till mediemyndighet!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Perido söker nu en handläggare för vår kunds räkning, en mediemyndighet. Du utgår från kontoret beläget i Tumba, Stockholm. Möjlighet till distansarbete 2 dagar i veckan ges.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare för den här tjänsten kommer arbetsuppgifterna främst bestå av att:
Bereda ärenden, skriva förslag till beslut och vara föredragande av ärenden internt och eventuellt även vid nämndsammanträden
Informera om regler och praxis, kommunicera med medie- och distributionsföretag samt med allmänheten

Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som handläggare, tror vi att du har relevant erfarenhet av administrativt eller utredande arbete. Du är en person som är mycket noggrann och har en bra samarbetsförmåga. Du planerar ditt arbete väl, och vet därmed hur du ska prioritera vid behov. Du har lätt för att ta initiativ och vill vara med och bidra till en god stämning på kontoret.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav:
Högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap eller motsvarande
Tjänsten innebär självständigt arbete men också mycket samarbete med andra vilket förutsätter ett flexibelt, ansvarstagande och initiativrikt förhållningssätt.
Inom tjänsten förekommer kommunikation internt likväl som externt med allmänheten och medie- och distributionsföretag varför god förmåga att uttrycka sig mycket väl i tal och skrift är en förutsättning
Tjänsten innebär myndighetsutövning och kunskap om regler och praxis. Tjänsten förutsätter samhällsorientering och intresse i aktualiserade samhällsfrågor
Tjänsten innebär analysarbete varför analytisk förmåga och förmåga att se helheter är en förutsättning
God datorvana, goda kunskaper inom MS Office eller likvärdigt

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag från 11 mars till 31 december 2024, med möjlighet till förlängning.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 34434 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2024
  • Ansök senast: 17 mars 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024