OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ambitiös och initiativtagande person som söker ett spännande och ansvarsfullt administrativt arbete? Har du lätt för att samarbeta med andra? Låter det intressant att få arbeta på en myndighet, där ditt intresse för samhällsfrågor och nationalekonomi kommer till nytta? Då är du kanske precis den person som vi söker!
Om uppdraget
Till den här tjänsten som Handläggare söker vi på Perido dig som vill bli del av ett engagerat team och samtidigt få en inblick i arbetet på en av Sveriges säkerhetsklassade myndigheter. Detta är ett längre uppdrag på initialt ett (1) år vilket ger dig möjlighet att bredda dina kunskaper och förse dig med viktiga erfarenheter. Arbetet sker på kontoret som är beläget i trevliga och öppna lokaler mitt i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Som Handläggare kommer du arbeta med varierande administrativa uppgifter. Övergripande kommer du att:
handlägga inkomna försändelser.
registrera och handlägga ärenden avseende inlösen av kontanter, samt ha kontakt med inlämnare via telefon och mejl i samband med begäran av inlösen.
granska, kontrollera och säkerställa att olika ekonomiska underlag och kontaktuppgifter stämmer innan de skickas vidare.
sköta övriga administrativa arbetsuppgifter som tillhör din roll.
Dina egenskaper
I det här arbetet kommer stort fokus ligga på kvalitet och därför behöver du vara mycket noggrann och uppmärksam i ditt arbetssätt. Eftersom du kommer att arbeta med sekretessbelagd information ser vi även att du har hög integritet, är ansvarstagande och kan agera professionellt i alla lägen. Vidare kommer du att arbeta över många kontaktytor, både internt och externt, därför ser vi att du är kommunikativ, har lätt för att bemöta olika typer av människor och ger ett förtroendeingivande intryck. För dig som är intresserad av nationalekonomiska frågor kan det här vara en mycket givande roll där du dessutom får bidra till samhällsnyttan och samlar på dig en tung merit till ditt CV!
Är det här ditt nästa karriärsteg? Välkommen med din ansökan!
Observera; uppdraget är säkerhetsklassat och kräver svenskt medborgarskap. Den kandidat som blir erbjuden tjänsten kommer att genomgå en säkerhetsprövning.
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33125 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.