OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av handläggning? Skulle du beskriva dig själv som en noggrann och strukturerad person? Är du även social och positiv samt på jakt efter nya utmaningar? Då vill vi att du läser vidare!
Om tjänsten
Perido söker en handläggare till vår kund, en viktig myndighet med placering i Kista.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare kommer du att vara beslutsfattare i olika ärenden. Du kommer att finnas till som stöd för utredare inom organisationen genom att utföra varierande administrativa moment. Att ha daglig kontakt med kunder och andra myndigheter är också en viktig del av arbetet.
Dina egenskaper
Vi söker dig som kan arbeta på ett kundorienterat och målmedvetet förhållningssätt. Då tempot är högt utreder du som handläggare många ärenden parallellt. För att kunna hantera detta ställer det krav på att du har ett flexibelt men strukturerat arbetssätt samt en förmåga att prioritera och ta rätt beslut under stress. Då mycket av arbetet innebär kontakt med människor såväl internt som externt läggs stor vikt vid din personlighet, som vi föreställer oss är positiv och ansvarstagande.
Du kommer i denna tjänst ha en stor personlig utveckling med många inspirerande arbetsuppgifter framför dig!
Om du känner att allt ovanstående stämmer perfekt in så hoppas vi att det är just dig vi letar efter!
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2020-09-22.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31847 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se