Handläggare sökes till statlig myndighet i Gävle

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från administrativt arbete de senaste två åren? Drivs du av att arbeta mål- och resultatinriktat? Är du en kommunikativ person som är bra på att bemöta människor i olika situationer? Då kan detta vara en tjänst för dig! Nu söker vi handläggare till en statlig myndighet i centrala Gävle. Här kommer du få arbeta med handläggning och ärendehantering, komma i kontakt med många olika människor och få en bra erfarenhet att lägga till i ditt CV. Tveka inte, sök idag!

Hur är företaget där jag kommer att jobba?
Denna statliga myndighet är belägen centralt i Gävle med goda förbindelser. Här arbetar man teambaserat, vilket innebär att du kommer tillhöra ett team där ni tillsammans planerar, arbetsfördelar och arbetar mot att nå uppsatta mål och resultat. Du har alltid någon att dela dina tankar och funderingar med, och tillsammans strävar ni mot att fullfölja era uppgifter.

Vad betyder tjänsten för företaget?
Som medarbetare hos denna myndighet har du en viktig och opartisk roll i samhället. Du arbetar för att hjälpa den som har pengar att fordra med att driva in skulden. På samma sätt jobbar du även för att hjälpa den som har en skuld att betala genom att ge stöd och vägledning för att reda ut situationen. Din roll som handläggare är mycket viktig och en kärna i myndighetens arbete.

Vad gör en handläggare?
•Löpande handläggning och ärendehantering
•Granskar underlag och fatta beslut
•Registrera ansökningar
•Mycket kundkontakt både skriftligt och per telefon

Vad måste jag kunna innan jag börjar som handläggare?
•Ha 3-årig gymnasieutbildning
•Erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste två åren
•Förmåga att analysera och kritiskt granska ett material samt arbeta metodiskt och strukturerat
•Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
•Goda datakunskaper
•God förmåga att bemöta människor på ett förtroendefullt sätt
•God förmåga att samarbeta och ett teambaserat förhållningssätt
•Förmåga att planera, prioritera och fatta beslut
•En öppen och lyssnande attityd samt god kommunikativ förmåga
•Förmåga att arbeta resultat- och målinriktat
•Meriterande om du har erfarenhet av arbete med ekonomi, juridik eller på annan myndighet
•Meriterande om du har högskolepoäng inom samhällsvetenskap, ekonomi eller juridik

Vilka personliga egenskaper är viktiga?
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du delar myndighetens värden: offensiv, pålitlig och hjälpsam. Det är viktigt att du som person är kommunikativ och kan bemöta många olika typer av människor på ett förtroendeingivande och professionellt sätt.

Hur söker jag jobbet?
Är du den vi söker? Sök tjänsten via ansökningslänken och registrera ditt CV via www.manpower.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten? Kontakta Manpower Talent Center på telefon: 08-452 33 10

Vad kan ni erbjuda mig?
• Möjlighet att skaffa ovärderlig arbetslivserfarenhet för din fortsatta yrkeskarriär samt ett värdefullt kontaktnät.
• En personlig konsultchef som du har löpande kontakt med under tiden du är uthyrd till kund
• Anställning enligt kollektivavtal med Unionen
• Friskvårdsbidrag

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor
  • 7 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 28 juli 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


5 november 2024

Teknisk administratör

Teknisk administratör

5 november 2024

5 november 2024