OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat som handläggare och kanske har erfarenhet av att arbeta med beslutsfattande i samband med myndighetsutövning? Fortsätt scrolla ner i annonsen och sök tjänsten nu!
Om uppdraget
Kunden är en myndighet som arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga.
På grund av en arbetstopp i den grupp som hanterar ansökningar till specialskola, behövs därför förstärkning an en handläggare.
Uppdraget ska börja 18/10-21 och pågå till och med 17/3-2022 med chans till förlängning. Omfattningen är 100%, och en stor del av uppdraget kan utföras på distans.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare kommer du arbeta med självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis, utarbeta förslag som exempelvis beslutsunderlag, planera och följa upp ärenden, utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden. Vidare ingår det att avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut, analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt, arbete av utredande och/eller samordnande karaktär och genomföra och följa upp aktiviteter.
Dina kvalifikationer
- högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders
- arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
- ska kunna arbeta självständigt
Meriterande
- bör ha kunskap om förvaltningslagen, skollagen, offentlighet- och sekretesslagen
- bör ha viss kännedom om funktionsnedsättningar
- bör ha kunskap om målgrupperna för Rh-anpassad gymnasieutbildning och om specialskolan
- bör ha erfarenhet av att arbeta med beslutsfattande i samband med myndighetsutövning
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel kajsa.hessel@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson