OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kund inom offentlig verksamhet söker vi nu dig som vill axla rollen som handläggare under sommaren! Är du en noggrann och serviceinriktad person som ser stora möjligheter att få in foten i en administrativ roll inom statlig verksamhet? Vi söker nu dig som kan arbeta heltid med start i början av maj och fem månader fram. Är du den vi söker? Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att söka redan idag!
OM TJÄNSTEN
Arbetsuppgifter kopplat till tjänsten är bland annat att hantera enklare handläggningsmoment vid inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd. Detta ställer krav på att du är en noggrann och kvalitetsmedveten person som har arbetat med liknande arbetsuppgifter förr och uppskattar ordning och reda.
Vi ser att du har möjlighet att starta i början av maj och arbeta heltid fram till och med september.
Arbetet kommer genomföras hos kund i centrala Karlstad.
Du erbjuds
* Visstidsanställning hos Academic Work på uppdrag hos offentlig verksamhet där du har möjlighet att utveckla dina administrativa förmågor
* En fot in i offentlig verksamhet samt hos Academic Works stora nätverk av kontakter
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Självständigt arbeta, administrera och handlägga utifrån fasta rutiner, med tillgång till handledning från ordinarie personal
- Formulera brev, dokumentation och enklare kommunikation med sökanden
- Utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden utifrån interna riktlinjer
VI SÖKER DIG SOM
I tjänst hos offentlig myndighet är det vissa skallkrav som behöver uppfyllas för att du ska kunna vara aktuell för tjänsten. Dessa är:
* Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
* Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
#
Vi söker dig som är:
* Noggrann
* Kvalitetsmedveten
* Serviceinriktad
Övrig information:
* Start: Vecka 17 eller 18
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231