Handläggare SoL, LSS, 2 st

Arbetsbeskrivning

Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om funktionshindrade på hela Gotland. Våra cirka 1800 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har brukarna i centrum.

Socialförvaltningens myndighetsavdelning ansvarar för all myndighetsutövning för äldre personer och för personer med funktionsnedsättningar. Avdelningen leds av en avdelningschef och består av tre enheter; äldreenheten, funktionshinderenheten och enheten för avgifter och bostadsanpassning. Hela avdelningen består av ca 45 medarbetare varav merparten är handläggare.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare ansvarar du för att utreda och besluta om insatser i enlighet med gällande lagstiftning.
I uppdraget ingår att:
- informera enskilda om vilka insatser man kan ansöka om och hur man ansöker om dessa
- utreda inkomna ansökningar
- bedöma behov och fatta beslut enligt gällande delegation
- följa upp beslutade insatser
- dokumentera i och vara väl förtrogen med aktuellt verksamhetssystem

Region Gotland har valfrihet av utförare enligt LOV för hemtjänst och daglig verksamhet. Som handläggare har du ett nära samarbete med utförare, angränsande verksamheter inom Region Gotland och andra myndigheter.
Verksamheten är inriktad mot att ta vara på det friska och stödja enskilda till ett aktivt deltagande i samhällslivet utifrån egna villkor.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan akademisk utbildning som prövas likvärdig samt har minst ett års erfarenhet från myndighetsutövning.

Du har ett strukturerat arbetssätt, förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra och du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Dessutom är det önskvärt att du har kunskap om och/eller erfarenhet av arbete med målgrupperna äldre eller personer med funktionsnedsättningar.
Arbetet kräver körkort. Individuell lönesättning tillämpas.


ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Agneta Wahnström
0498-263378, 0704477716
Enhetschef Gunilla Rylander
0498-204196
Myndighetschef Therese Thomsson
0498-263464
Enhetschef Gunilla Rylander
0498-204196
Enhetschef Susanne Johansson
0498-263378

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Gotland, Myndighetsavdelningen Visby
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-08-15 snarast eller enligt ök.
  • Publicerat: 23 juni 2016

Besöksadress

Visborgsallén 19 Visby
None

Postadress

Region Gotland
Visby, 62181

Liknande jobb


25 november 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

25 november 2024

25 november 2024