OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Den här tjänsten är placerad inom området medelshantering.
Ditt nya jobb
Som handläggare har du olika administrativa arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter är att registrera, fördela och redovisa de medel som betalas in till myndigheten. Arbetet är omväxlande med kontakter per telefon både internt och externt.
Vi byter för närvarande IT-stöd för medelshantering och arbetar just nu i två olika system. I det nya systemet följer vi det ekonomiska flödet och hanterar enbart de ärenden som av någon anledning inte kan hanteras maskinellt. Vi använder även flera andra IT-system.
Vi arbetar teambaserat. Det innebär att du tillhör en grupp som tillsammans ansvarar för resultat, planering och fördelning av arbetet. Du utbildas av teamet och får särskilt utsedda handledare.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Din bakgrund
Vi söker dig som
• har minst 90 högskolepoäng enligt tidigare system eller 60 poäng inom antingen ekonomi, juridik eller samhällsvetenskapliga ämnen eller är i pågående studier på universitet/högskola inom ovanstående ämnen
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• goda datorkunskaper.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Som handläggare är det är viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt.
• Du är noggrann och stimuleras samtidigt av att arbeta i ett högt tempo.
• Många av de frågor och samtal som du får är från människor som befinner sig i en utsatt livssituation. Du behöver kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme.
• I kontakten med kunder är det viktigt att du har en god förmåga att vara handlingskraftig och fatta beslut på ett omdömesfullt sätt.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och förklara.
Information
Anställningarna är tillsvidare och tidsbegränsade. Tillsvidareanställningarna inleds med en provanställning på sex månader. De tidsbegränsade anställningarna kan möjligtvis förlängas.
Tester kommer att användas som ett led i vår urvalsprocess.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53