OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Den här tjänsten är placerad på enheten för inregistrering och rättelser. I den här verksamheten ansvarar vi för att ta emot, registrera och pröva ärenden. Vi arbetar även med att rätta felaktiga uppgifter i våra verksamhetsdatabaser.
Ditt nya jobb
Ditt nya jobb innebär att du hanterar ärenden som kommer in till myndigheten. Du registrerar, kontrolläser, redovisar och arkiverar ansökningar som rör en skuldsatt persons tillgångar och möjlighet att betala.
Som handläggare har du olika administrativa arbetsuppgifter. Du granskar handlingar och bedömer om det finns förutsättningar att utmäta och sälja tillgångar. Du administrerar skadeståndsärenden och utför arkivarbete. Arbetet innebär också kontakter med myndighetens ingivare och deras ombud.
Vi arbetar teambaserat. Det innebär att du tillhör en grupp som tillsammans ansvarar för resultat, planering och fördelning av arbetet.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Din bakgrund
Vi söker dig som
• avslutad teoretisk treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
• minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren, till exempel registrering, granskning, arkivering eller diarieföring
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• goda datorkunskaper.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Som handläggare är det är viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt.
• Du är noggrann och stimuleras samtidigt av att arbeta i ett högt tempo.
• Många av de frågor och samtal som du får är från människor som befinner sig i en utsatt livssituation. Du behöver kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme.
• Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Anställningen inleds med en provanställning på sex månader.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Skatteverket genomför denna rekryteringsprocess på uppdrag av oss på Kronofogden.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53