OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Covid-19 har snabbt fått stora ekonomiska konsekvenser i hela Sverige. Läget har påverkat flera olika utsatta branscher. Regeringen satsar nu på stöd och vi söker dig som vill vara med och bidra i dessa samhällsviktiga frågor!
Vi på Länsstyrelsen behöver nu en förstärkning för att handlägga statligt stöd. Är du tillgänglig med kort varsel och vill vara med och utvecklas och bidra i en samhällsviktig funktion? Då kanske du är den vi söker!
Arbetsplatsbeskrivning
Du kommer att tillhöra avdelningen för samhällsbyggnad vid enheten som arbetar med investeringsstöd inom bl. a bostäder, energiomställning och radon samt särskilda stöd som tillkommit för att lindra effekterna av Covid-19.
Arbetsuppgifter
Du arbetar självständigt med handläggning som innebär att granska inkomna ansökningar med viss komplexitet. Uppdraget innebär att svara på frågor, ta emot och kvalitetssäkra ansökningar, inhämta underlag från andra myndigheter samt sammanställa underlagen för att slutligen överlämna inför beslut.
Kvalifikationer
Du ska ha:
• En kandidatexamen från universitet eller högskola med inriktning mot ekonomi, statsförvaltning, juridik eller annat område som Länsstyrelsen bedömer som relevant för tjänsten
• Vana vid att arbeta i olika administrativa system
• Mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
Du ska vara:
Som person är du utåtriktad, har ett prestigelöst sätt gentemot andra och värderar teamarbete högt. Du har en positiv inställning som tillför energi till arbetsgruppen samt en öppen och engagerad inställning till den verksamhet du arbetar i.
Du kan kombinera detaljer med helhetsbedömningar och är noggrann som person, arbetar effektivt och levererar resultat inom utsatt tidsram. En pedagogisk förmåga, servicekänsla samt att kunna göra olika arbetsuppgifter med ganska tvära kast är en förutsättning för att göra ett bra arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta som handläggare eller på annat sätt arbetat i handläggningssystem inom offentlig verksamhet
Anställning
Anställningsform: Visstidsanställning till och med längst 31 juli 2021.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Fr.o.m. 29 oktober 2020 eller efter överenskommelse.
Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm.
Ansökningsförfarande
Sista ansökningsdag: 20201016
Vi ser gärna att du inkommer med din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. I processen tar vi hjälp av en extern partner.
Om du går vidare i processen så kommer du att få genomföra tester. Förutom CV och personligt brev ska din ansökan innehålla betyg och intyg som styrker att du uppfyller kompetenskraven.
Referensnummer: DNR 211-59289-2020
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser.
Kontaktpersoner
För mer information så är du välkommen att kontakta HR konsult Magdalena Thorin på 010-2231600 alternativt magdalena.thorin@lansstyrelsen.se. Frågor kring rekryteringsprocessen kan mailas till lansstyrelsen@se.experis.com från 20201005.
Facklig företrädare ST: Lisa Palmér, 010-2231698
Facklig företrädare Saco: Torwald Snickars, 010-2231698
Välkommen med din ansökan!
Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas.
Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang.
Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Läs mer på www.lansstyrelsen.se/stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36