OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-[registrera ärenden, granska underlag och fatta beslut Vi söker handläggare till summarisk process i Gävle. Ditt nya jobb innebär löpande handläggning och ärendehantering inom den summariska processen, som är ett förenklat rättegångsförfarande som används för att fastställa otvistiga anspråk och besluta om mål om handräckning. Vi ställer höga krav på snabbhet och rättssäker tillämpning. Du kommer bland annat att granska underlag, fatta beslut och hantera mängder av registreringar. Arbetet innebär också många kontakter, såväl skriftliga som per telefon. Vi arbetar teambaserat, vilket innebär att du tillhör ett team om 10-15 medarbetare som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning. Vi söker dig som . har treårig gymnasiekompetens . har praktisk erfarenhet av terminalarbete och administrativt arbete under de senaste fem åren . har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift . har förmågan att planera och prioritera, fatta beslut och se helheten i verksamheten . är noggrann och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo . har mycket god samarbetsförmåga och är van att arbeta både självständigt och i team . har god social kompetens. Det är meriterande om du har högskolepoäng i juridik, ekonomi eller statsvetenskap. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Sista ansökningsdag 6 februari 2009
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53