OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.
Har du god erfarenhet av att ge skriftlig och muntlig information till olika intressenter och målgrupper internt och externt? Då har vi ett jobb som väntar på dig!
Vad ska du jobba med?
Tjänsten innebär att besvara inkommande frågor via mejl, och längre fram telefon, kring covid-19. Det krävs att du kan planera ditt arbete och på ett systematiskt sätt ta dig an de mejl och telefonsamtal som kommer in, även när tempot är högt. Stöd för att besvara frågor finns i första hand på vår webbplats, vilket ställer krav på att du kan sålla bland information och snabbt hitta det som är relevant för ditt arbete. För att kunna utföra dina arbetsuppgifter behöver du ibland ta hjälp av kollegor i olika delar av organisationen.
Vi söker dig som även kan arbeta med administrativa arbetsuppgifter där du samarbetar med svarstjänstens samordnare. Arbetsuppgifterna kan handla om att ta fram ny skriftlig information som ett stöd i svarstjänstens arbete, att revidera befintlig information eller att ta initiativ till stödmaterial. Ett aktivt kvalitetsarbete är en viktig del av det arbete som utförs inom svarstjänsten. Det innebär att du tillsammans med kollegor och självständigt ska ta fram underlag för utvärdering och sammanställning. Ett aktivt arbete med att utveckla innehållet i svarstjänstens digitala lösningar kommer på sikt att ingå i handläggarens arbetsuppgifter. Även vissa administrativa uppdrag från enhetschefen kan ingå.
Vem söker vi?
Krav för anställningen
• gymnasieutbildning gärna inom samhällsvetenskap,
• god erfarenhet av att ge skriftlig och muntlig information till olika intressenter och målgrupper internt och externt,
• minst fem års erfarenhet av service/kundkontakter och administration,
• arbetat inom offentlig verksamhet,
• arbetat i svarstjänst/kundtjänst.
Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss:
Mycket stor vikt läggs vid:
• erfarenhet av att skriftligen ta fram informationstexter och/eller stödmaterial,
• erfarenhet av arbete med planering och hantering av skriftlig information för såväl internt som externt bruk,
• kunskap om hur regioner, kommuner, stat och andra organisationer är organiserade
• god kunskap om offentlighet och sekretess,
• mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift,
• goda kunskaper i engelska i både tal och skrift,
• goda kunskaper Office-paketet,
• personlig lämplighet för anställningen såsom att vara flexibel, serviceinriktad och prestigelös.
Stor vikt läggs vid:
• erfarenhet av arbete som inneburit förändring i organisation och arbetssätt
• erfarenhet av utvecklings- och digitaliseringsarbete,
• erfarenhet av samarbete med olika yrkesgrupper,
• personlig lämplighet för anställningen såsom utvecklad samarbetsförmåga och att vara stresstålig.
Vad gör enheten?
Enheten för reception och kontorsservice ansvarar för myndighetens vaktmästeri, post- och godsmottagning, bud och transporter på båda kontoren.
Receptionen i Solna tar emot besökare och ansvarar för myndighetens växel med larmhantering, passerkort och säkerhetssystem. Enheten är kontorsansvarig på båda orterna och projektleder Arbetsplats 2020. Enheten ansvarar också för Svarstjänsten som svarar på inkommande frågor till myndigheten om covid-19.
Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten?
Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund.
Om anställningen
Du kommer att anställas som handläggare med placering på vårt kontor i Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Nygren, telefon 010- 205 22 70.
Fackliga företrädare är för SACO Pi Högberg, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22.
Ansökan
Välkommen med din ansökan till befattningen som handläggare hos oss!
Ansök senast 2021-05-11 via myndighetens webbplats.
Arbetsgivarens diarienummer: 01879-2021-2.1.1
#LI-DNI