OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Kriminalvårdens servicecenter ( KSC ) städjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion samt myndighetens växelfunktion. Målet med
KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd.
Arbetsgruppen tillhör sektionen för kundcenter. Sektionens ansvar omfattar support för ekonomi- och personaladministration, resebokning, växel, kontorsservice, receptioner samt administrativt stöd. Vi arbetar i team för att ge god kvalitet och arbetar aktivt för att utveckla vår personal och sektionens tjänster.
Tjänsten är placerad i gruppen resebokning och Administrativt effektivitet. Som administratör på resebokningen ingår att planera och boka resor och hotell för Kriminalvårdens anställda och klienter samt att boka konferenser. Vi använder oss av moderna webbaserade bokningssystem och ärendehanteringssystem.
Vi arbetar i team för att ge god kvalitet och vi arbetar aktivt för att utveckla vår personal och våra tjänster.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant för tjänsten. Du har mycket goda kunskaper i MS Office. Du är van att hantera komplexa data och presentera den på ett lättförståeligt sätt. Fördjupande kunskaper i Excel är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att producera olika typer av trycksaker i InDesign och följa en grafisk profil.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, som för oss innebär bland annat att du är serviceinriktad genom att vara lugn , uppmärksam och tillmötesgående. Du är kvalitetsmedveten och noggrann med intresse , vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du är strukturerad på så vis att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, samt sätter upp och håller tidsramar. Då sektionen arbetar i team är det viktigt att du arbetar bra med andra människor, bidrar till en positiv atmosfär, är tydlig och ansvar för din uppgift. Dessutom är du flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och har ett intresse för att arbeta i en föränderlig miljö
KVALIFIKATIONER
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du arbetar bra med andra människor. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har
• Gymnasieutbildning
• Eftergymnasial utbildning inom grafisk design, kommunikation, marknadsföring eller annan utbildning som vi finner relevant för tjänsten
• Gediget administrativt arbete i Officepaketet
• Tidigare erfarenhet av arbete i en stödfunktion
• Tidigare erfarenhet av uppdateringar på intranät och/ eller externwebb
• Tidigare erfarenhet av administrativt chefsstöd
• Tidigare erfarenhet av framtagande av grafiskt material
• Tidigare erfarenhet av arbete mot en grafisk profil
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word, Powerpoint och Excel
• God Kunskap för att hantera komplexa data och presentera den på ett lättförståeligt sätt
• God kunskap i att bearbeta texter
• Mycket goda kunskaper i Sharepoint, och Episerver
• Mycket goda kunskaper i Adobe CC
Det är meriterande om du har
• Utbildning inom textbearbetning
• Utbildning inom tillgänglighetsanpassning
• Tidigare erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• Tidigare erfarenhet av korthantering tex. IDO6-kort
• Tidigare erfarenhet att producera trycksaker
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på engelska
• Hög digital mognad
• Kunskap inom tillgänglighetsanpassning av dokument
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Karin Brissman
011-496 31 64
Sektionschef Fredrik Thorell Westerberg
011-496 34 10
Pga semestrar- kontakta Gruppchef på KSC PA via
077-2280 800
Sektionschef Annika Rydberg
011-4963902
Gruppchef Emil Harryson
072-5786260
Stf Sektionschef, tillgänglig fr. o. m. 1 augusti Lena Hansson
011 49 63 174
Gruppchef KSC-PA Maria Wallberg
011-496 31 20
Gruppchef Heléna Wilsson
011-496 3157
Sektionschef Annika Rydberg
011-496 3902
Gruppchef Camilla Stubbe
011-496 36 19