OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolan i Halmstad skapar värden, driver innovation samt utvecklar människor och samhälle för framtiden.
Sedan starten 1983 har verksamheten präglats av nytänkande. I dag är vi cirka 600 medarbetare och ca 12 000 studenter, har ett brett utbildningsutbud och internationellt välrenommerad forskning som bedrivs i tvärvetenskapliga innovations- och forskningsmiljöer. Högskolan deltar aktivt i samhällsutvecklingen genom omfattande och uppmärksammad samverkan med både näringsliv och offentlig sektor.
Akademin för hälsa och välfärd
Högskolan består av fyra tvärvetenskapliga akademier och den aktuella tjänsten är förlagd vid Akademin för hälsa och välfärd (HOV). Akademin har ungefär 120 anställda och består av tre avdelningar, avdelningen för hälsa och idrott, avdelningen för hälsa och omvårdnad och avdelningen för samhälle och välfärd. HOV erbjuder utbildning på grund- och avancerad nivå, samt forskarutbildning inom området hälsa och livsstil.
Du kommer att ingå i ett team som tillsammans med controller, utredare, samverkansledare och forskningskoordinator utgör en kanslifunktion. Teamet samverkar nära HR, Event, ekonomi- och kommunikationsavdelningen så du kommer således att ha många olika kontaktytor inom akademin och högskolan där du tillsammans med övriga bidrar till gemensamma arbetssätt.
https://hh.se/om-hogskolan/akademier/akademin-for-halsa-och-valfard.html
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består bland annat av att vara ett stöd vid beställningar och inköp, hantera fakturor samt hantera forskningsmaterial i samarbete med Högskolans arkivarie. Du kommer även vara ett stöd till ledningen vid exempelvis organisering av möten och bokningar samt med det praktiska runt rekrytering och nyanställning. Andra administrativa arbetsuppgifter förekommer och kan komma att förändras över tid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- gymnasieexamen
- erfarenhet från administrativt arbete inom högskola eller universitet
- mycket god förmåga att hantera digitala verktyg
- god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande med kunskap om akademins verksamhet, som till exempel vårt utbildningsutbud och samverkan med andra myndigheter.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är flexibel och strukturerad med en god administrativ förmåga. Du arbetar självständigt och har lätt för att kommunicera, knyta kontakter och underhålla relationer. Du ser digitalisering som ett verktyg för att i samverkan med olika parter få fram de bästa lösningarna för verksamheten. Du är mångsidig och kan arbeta både med löpande ärenden parallellt med tillfälliga behov som uppstår. Du har god förmåga att se förbättrings- och förändringsmöjligheter, både självständigt och tillsammans med andra kollegor
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet
Ansökan
Bifoga följande dokument till din ansökan:
- Ett personligt brev med beskrivning av hur din kompetens och erfarenhet motsvarar de kvalifikationer vi söker
- Meritförteckning (CV)
- Kopior av examensbevis
- Eventuella andra handlingar du önskar åberopa
Övrigt
Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet.
https://www.hh.se/om-hogskolan/fakta-om-hogskolan.html
https://www.hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss
Individuell lönesättning tillämpas, var god och ange ditt löneanspråk i din ansökan.
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Nelson, akademichef
035-167100
Urban Johnson, professor
035-167100
Ing-Marie Carlsson, avdelningschef
035-167100
Mattias Nilsson, avdelningschef
035-167100 (växel)
Anders Nelson
035-167100 (växel)
Ing-Marie Carlsson, avdelningschef
035-167100 (vxl)
Ing-Marie Carlsson, avdelningschef
035-167100 (växel)
Avdelningschef Sylvia Waara
035-16 71 00