Handläggare till Allmänna arvsfonden

Handläggare till Allmänna arvsfonden

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren och självgående handläggare som vill vara med och bidra till ett bättre samhälle med lika rättigheter och möjligheter för alla? Vi söker nu en handläggare till Allmänna arvsfondens viktiga arbete med att stötta olika projekt för våra målgrupper.

Allmänna arvsfonden finansierar varje år hundratals utvecklingsprojekt i civilsamhället samt byggnationer av ideella föreningars lokaler och anläggningar. Exempel på verksamheter som har startat som arvsfondsprojekt är färdtjänst, personlig assistans, hjälptelefonen vid BRIS, Glada Hudikteatern Cirkus Cirkör, Friends och Självmordslinjen. Årligen fördelas omkring 800 miljoner kronor till ca 400 projekt runt om i landet.

Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet är uppdelad i fyra enheter. Arvsenheten företräder Allmänna arvsfonden när den är arvinge eller testamentstagare. Projektenhet 1 och 2 och Stöd- och uppföljningsenheten förbereder projektansökningar inför beslut av Arvsfondsdelegationen och bedriver ett kontinuerligt uppföljnings- och utvärderingsarbete samt har en omfattande kommunikationsverksamhet.

Du kommer att ha placering på vårt nya och välkomnande kontor i Gamla stan, Stockholm, där vi arbetar flexibelt både på kontoret och med möjlighet till distansarbete.

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en handläggare till Projektenhet 1. Vi söker dig som vill arbeta med handläggning av projektansökningar och projektredovisningar. Du kommer att bereda ansökningar för att presentera förslag till beslut för Arvsfondsdelegationen. Handläggningen sker i samarbete med kollegorna på enheten samt med utomstående referenspersoner. Som handläggare ansvarar du för och följer projekt från ansökan till slutredovisning.

I arbetet som handläggare ingår att representera myndigheten i möten med civilsamhällets organisationer och att granska ansökningstexter och budgetar. Du kommer även att delta vid Allmänna arvsfondens seminarier, göra projektbesök, delta i internt utvecklingsarbete samt utföra administrativa arbetsuppgifter.

Resor inom Sverige kan ingå i tjänsten.

Är du vår framtida kollega?
Arbetsuppgifterna kräver att du är kommunikativ och har en utvecklad förmåga att sammanfatta och förklara komplicerade sammanhang i både tal och skrift på svenska. Som person är du självgående, serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är en god administratör och trivs med att arbeta med både texter och siffror. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och har en god samarbetsförmåga.

Vi söker dig som har:


• högskole-/universitetsexamen eller motsvarande utbildning som Kammarkollegiet för anställningen bedömer likvärdig
• kompetens och erfarenhet av arbete med frågor som rör någon av våra målgrupper barn, unga, personer med funktionsnedsättning eller äldre
• erfarenhet av att ha arbetat med handläggning inom statlig, regional eller kommunal verksamhet eller med projekt i civilsamhället

Meriterande är erfarenhet av: 


• erfarenhet av projektansökningar och projektadministration
• erfarenhet av ideella organisationers villkor

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder

Mer information och ansökan
Tillträde snarast enligt överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 17 januari 2023.

Kontaktpersoner
Om har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Hanne Konradsen, enhetschef, telefon 08-700 07 88.

Fackliga ombud: Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08-700 08 48 och Lisa Ericsson, ST, telefon 08-700 06 40.

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs mer om oss och om hur det är att jobba på Kammarkollegiet på www.kammarkollegiet.se

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2022
  • Ansök senast: 17 januari 2023

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


20 november 2024

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

28 november 2024

Granskare inom välfärdsbrott

Granskare inom välfärdsbrott

27 november 2024