OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi står inför nya utmaningar och söker strukturerade och självgående handläggare som vill vara med och bidra till ett bättre samhälle med lika rättigheter och möjligheter för alla. Just nu söker vi flera juniora handläggare till gruppen som arbetar med lokal- och anläggningsstöd.
Allmänna arvsfonden finansierar varje år hundratals utvecklingsprojekt i civilsamhället samt byggnationer av ideella föreningars lokaler och anläggningar. Exempel på verksamheter som har startat eller byggts upp som arvsfondsprojekt är färdtjänst, personlig assistans, hjälptelefonen vid BRIS, Glada Hudik-teatern, Cirkus Cirkör, Friends och Självmordslinjen. Årligen fördelas omkring 800 miljoner kronor till ca 400 projekt runt om i landet.
Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet är uppdelad i fyra enheter. Arvsenheten företräder Allmänna arvsfonden när den är arvinge eller testamentstagare. Projektenheterna 1 och 2 och Stöd- och uppföljningsenheten bereder projektansökningar inför beslut av Arvsfondsdelegationen. Förutom fördelning av medel bedriver enheterna ett kontinuerligt uppföljnings- och utvärderingsarbete och har en omfattande kommunikationsverksamhet.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi tre nya handläggare till Projektenhet 2. Vi söker dig som vill arbeta med handläggning av ansökningar och redovisningar från föreningar som söker lokal- och anläggningsstöd. Du kommer att bereda ansökningar samt föredra förslag till beslut för Arvsfondsdelegationen. Handläggningen sker i samarbete med kollegorna på enheten samt med utomstående referenspersoner. Som handläggare ansvarar du för projekten från ansökan till slutredovisning.
I arbetet som handläggare ingår att representera myndigheten i möten med civilsamhällets organisationer och att granska ansökningstexter och budgetar. Du kommer även att delta vid Allmänna arvsfondens seminarier, göra projektbesök, delta i internt utvecklingsarbete samt utföra administrativa arbetsuppgifter.
Resor inom Sverige kan ingå i tjänsten.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har:
• högskole-/universitetsexamen eller motsvarande utbildning som Kammarkollegiet för anställningen bedömer likvärdig
• kompetens om eller erfarenhet av arbete med frågor som rör Arvsfondens målgrupper: barn, ungdomar, personer med funktionsnedsättning eller äldre personer
• 1-2 års erfarenhet av arbete med handläggning eller kvalificerad administration inom statlig, regional eller kommunal verksamhet eller med projekt i civilsamhället
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av projektansökningar och projektadministration
• erfarenhet av ideella organisationers villkor
• erfarenhet av lokal- och anläggningsfrågor, funktionsrätt och tillgänglighet eller kunskap om miljö- och energiförbättrande åtgärder
• erfarenhet av avtalsfrågor som rör lokaler och anläggningar
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna kräver att du är kommunikativ och har en utvecklad förmåga att sammanfatta och förklara komplicerade sammanhang i både tal och skrift på svenska. Som person är du självgående, serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är en god administratör och trivs med att arbeta med både texter och siffror. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och har en god samarbetsförmåga.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.
Mer information
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning.
Vi arbetar i fina aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm och erbjuder också möjlighet till visst arbete på distans.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 20 februari 2024.
Kontaktpersoner
Hanne Konradsen, Enhetschef, telefon 08 - 700 07 88
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48
Lisa Ericson, ST, telefon 08 – 700 06 40
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26