Handläggare till attraktiva Alektum Group!

Handläggare till attraktiva Alektum Group!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Har du tidigare erfarenhet från inkassobranschen? Vill du arbeta på ett växande företag där det finns goda utvecklingsmöjligheter? Gillar du att arbeta i team och mot uppsatta mål? Är du kommunikativ och är duktig på problemlösning? Då kan Alektum vara din nya arbetsplats!

Alektum har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Du kommer bli anställd hos Alektum på heltid och tillsvidare. Start enligt överenskommelse.

Om företaget
Alektum Group är ett familjeägt företag som varit verksamt sedan 1992. Med hjälp av en unik kombination av innovativa tjänster och produkter stödjer vi våra kunder genom hela den finansiella processen. Vi tror på långsiktiga partnerskap genom nära samarbete, skräddarsydda lösningar och taktfull dialog med kundens kund. Att samarbeta med oss ska alltid vara enkelt och effektivt – rätt lösningar vid rätt tidpunkt för rätt resultat. I dag bedriver vi verksamhet i 16 europeiska länder, har över 600 anställda och omsätter mer än 900 miljoner kronor. Läs mer info på www.alektumgroup.se

Arbetsuppgifter
I rollen som inkassohandläggare/Collector arbetar du i teamet Purchased Debts som hanterar köpa fordringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att handlägga inkassoärenden per telefon och i vårt inkassosystem. Du ansvarar själv över tilldelade ärenden och följer hela processen från det att inkassokravet skickas ut tills ärendet är slutbetalat. Det innebär att du ansvarar för olika myndighetsåtgärder och/eller direkta uppgörelser med gäldenärer med ett ständigt fokus på att hitta en affärsmässig lösning för samtliga parter, vår kund, gäldenär och Alektum Group.

I rollen ingår också bland annat följande uppgifter och ansvar:
• Ansvara för tilldelade inkassoärenden
• Telefon, brev- och mejlkorrespondens med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter
• Upprätta olika former av betalningsuppgörelser
• Handlägga och utreda frågeställningar/invändningar från gäldenärer
• Viss registervård i vårt affärssystem NOVA

Arbetet som inkassohandläggare hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik. I din introduktion till arbetet ingår en betald utbildning som omfattar både juridik och ekonomi för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga, arbetar strukturerat och är service- och säljinriktad i ditt arbetssätt med fokus på att hitta lösningar. Då du arbetar i ett team är det viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du tycker om att kommunicera via telefon och har förmågan att hantera, i vissa fall, krävande samtal på ett professionellt sätt.

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har minst avslutad gymnasieutbildning gärna inom ekonomi. Vi ser det som meriterande om du har examen eller har läst kurser på högskola/universitet inom ekonomi, juridik, administration eller relevant område. Vidare ser vi att du har dokumenterad god telefon- och datorvana och/eller tidigare erfarenhet från inkassoverksamhet, bank, finans, försäkringar, kundservice/försäljning via telefon eller kanske har du arbetat på Kronofogdemyndigheten? Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i inkassosystemet Nova.

Alektum erbjuder:
• Betald utbildning inom juridik och ekonomi
• Samtalscoachning (ett coachande ledarskap)
• Värdefull arbetserfarenhet inom service, ekonomi och juridik
• Vårt huvudkontor ligger centralt beläget i Nordstan, Göteborg. Du arbetar i fräscha och öppna kontorslandskap tillsammans med härliga kollegor.



Övrigt
Vi genomför personlighetstester och bakgrundkontroller på alla slutkandidater.

Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar

Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann

Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt

Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Göteborg AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 19 maj 2021

Besöksadress

Odinsgatan 6 , Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024