Handläggare till avdelningen för bredbandsstöd

Handläggare till avdelningen för bredbandsstöd

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och främja bredbandsutbyggnaden i Sverige genom att arbeta med ett statligt stödprogram i syfte att uppnå regeringens bredbandsmål? Vill du handlägga inom flera olika processer alla med ett viktigt uppdrag i en föränderlig och komplex miljö? Vi söker nu ett flertal handläggare som vill vara med och göra vår avdelning ännu bättre.

PTS har i uppdrag att främja bredbandsutbyggnad i alla delar av landet, i enlighet med regeringens bredbandsstrategi. PTS ska vid hanteringen av stödet verka för en god tillgänglighet till snabbt bredband i hela Sverige, särskilt i mer glest befolkade områden. Avdelningen för bredbandsstöd ansvarar för att ta fram listan över de byggnader som man kan söka stöd för, genomföra utlysning och tilldelning av stödet och att följa upp att stödet används på rätt sätt.

Om rollen
Som handläggare kommer du att göra bedömningar och ta fram flera olika underlag för beslut om t.ex. tilldelning, utbetalning samt återkrav av stödmedel. I arbetet ingår även att arbeta med uppföljning och kontroll av stödmottagarna och stödprojekten genom att t.ex. granska att krav i beslut efterlevs och genomföra ekonomisk granskning av stödprojekten. Beroende på din erfarenhet kan även ansvar för systemrelaterade moment i vår handläggning ingå. Du kommer också att kunna delta i övrigt arbete på avdelningen, så som utvecklingsarbete och utredningar.

Om dig
För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att snabbt kunna bilda dig en helhetsförståelseför för att kunna fatta rätt beslut och identifiera när något inte stämmer. Du är noggrann, strukturerat och har ett öga för detaljer. Förutsättningarna för arbetet ändrar sig relativt ofta t.ex. genom ny politisk styrning, för att kunna förhålla sig till det behöver du var flexibel och ha ett lösningsorienterat förhållningssätt. Slutligen bör du trivs med att arbeta självgående och som person är du hjälpsam och tillmötesgående i ditt bemötande. För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa.

Vi söker dig som har:


• Akademisk examen inom samhällsvetenskap eller annat relevant område.
• Några års relevant arbetslivserfarenhet av handläggning från statlig myndighet.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är även meriterande om du har:


• Erfarenhet av statligt stöd, EU-stöd eller motsvarande.
• Erfarenhet av mer kvalificerat arbete i Excel.
• Erfarenhet av att arbeta med olika IT-system såsom ärendehanteringssystem, CRM-system.
• Erfarenhet av telekombranschen.
• Erfarenhet av samordningsansvar.


Bra att veta
Tjänsten är tillsvidareanställningar med inledande provanställning om sex månader samt ett vikariat på 12 månader med möjlighet till förlängning. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse. 

Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semester- och pensionsvillkor. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40% om verksamheten tillåter.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav två friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du få ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt.

Hur ansöker jag?
För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Tester kan komma att förekomma som en del i rekryteringsprocessen. Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist.

För mer information kontakta enhetschef Josef Ålander på josef.alander@pts.se eller HR-specialist Jessica Petersson på jessica.petersson@pts.se. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till saco@pts.se.

Välkommen med din ansökan senast 30 maj.

Att arbeta på PTS:
Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 450 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö.

Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats!

På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Post- och telestyrelsen
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2024
  • Ansök senast: 30 maj 2024

Liknande jobb


18 december 2024

18 december 2024

18 december 2024

18 december 2024