Handläggare till Avropsenheten, Gemensam servicefunktion i Lund

Handläggare till Avropsenheten, Gemensam servicefunktion i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Nu har du chansen att vara med i uppstarten av vår nya enhet inom Gemensam servicefunktion. Har du ett gediget intresse och erfarenhet av administrativt arbete? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Avropsenheten är en ny enhet inom Gemensam servicefunktion HR som kommer att ansvara för att samordna beställningar av inhyrd personal till Region Skånes verksamheter. Avrop sker från ramavtal med externa bemanningsföretag inom sjukvården. Vi söker dig som vill vara en del i att tillsammans med dina blivande kollegor forma och utveckla denna enhet.

Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice med uppdrag att leverera tjänster inom områdena Ekonomi, HR och Kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Service Center med cirka 380 medarbetare. Vår målbild är att vi ska vara en samarbetspartner som genom engagemang och nytänkande gör skillnad och frigör tid för Region Skånes kärnverksamhet och därmed göra nytta för medborgarna i Skåne. Vi ska vara den bästa och självklara partnern som levererar service i världsklass!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som handläggare hos oss är väldigt varierande och innebär att du har många processer i gång samtidigt och har en löpande dialog med upphandlade bemanningsföretag och beställande chefer i sjukvården.

Kommunikationen sker främst via digitalt system men även via telefon och mejl. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att, tillsammans med beställande enhet, skapa en kravprofil för uppdraget. Avropsenheten gör avrop av extern vårdpersonal för hela Region Skåne och de yrkesgrupper du kommer att hantera är sjuksköterskor, läkare och medicinska sekreterare. Efter avrop följer att med noggrannhet bedöma inkomna presentationer från leverantörer avseende konsulternas CV, referenser och diverse kontroller samt att matcha dessa mot gällande avtal och avropets kravprofil.

Vidare fungerar du som stöd för både beställande vårdenhet och leverantör, så att de krav som Region Skåne har och som regleras i vårt ramavtal efterföljs av samtliga parter.

Du kommer även att hantera frågor kring introduktion, frånvaro, passbyten samt övriga frågor kring den inhyrda konsultens anställning. En del av arbetsuppgifterna kommer att bestå av hantering av vitesunderlag samt fakturering.

KVALIFIKATIONER
Gällande de formella kraven har du eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi, administration, vårdadministration eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser det även som en fördel om du har kunskap om ramavtal samt erfarenhet av arbetsrätt. Det är meriterande om du har intresse för och viss kännedom om hälso- och sjukvårdens lagar, författningar och organisation.

Du har lätt för att bygga relationer, såväl internt inom organisationens olika verksamheter som externt. Då du i din roll också kommer att möta många olika människor i olika typer av möten, är det av stor vikt att du har ett mycket gott bemötande. I rollen som handläggare behöver du ha lätt för att kommunicera. Du behöver därför ha mycket goda kunskaper i svenska såväl skriftligt som muntligt.

Som handläggare hanterar du en mängd parallella ärenden. Du behöver därför kunna strukturera, prioritera och planera ditt arbete väl. Du behöver vara flexibel och kunna ta ett stort ansvar i arbetet. Vidare är du en person som agerar med hög integritet och har lätt för såväl självständigt arbete som teamarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I den här rekryteringen använder vi oss av löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Observera att denna annons är publicerad under flera yrkeskategorier, du kommer därmed att slussas vidare när du söker jobbet.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.

Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Regionservice
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Dockplatsen 26
Malmö, 20525

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024