Handläggare till Back Office på Skandia!

Handläggare till Back Office på Skandia!

Arbetsbeskrivning

Ta steget in på en av Sveriges storbanker, på ett kontor med en stark kultur där man har roligt och bryr sig om varandra. Du kommer arbeta i ett team som bidrar till att leverera en högklassig och effektiv administration som leder till en ökad tillväxt inom banken och nöjdare kunder. Vill du växa inom en bred roll och har känsla för både service och noggrannhet kan du vara rätt person för tjänsten. Start är omgående, så sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
På Skandia ges du möjligheten att arbeta i ett bolag som värnar om din personliga- och professionella utveckling inom bolaget. Du kommer tillträda Back office Kund vilket är en avdelning som hanterar en mängd olika uppgifter. Jobbet innebär i stort att leverera en säker, effektiv och högkvalitativ kundadministration. Avdelningen hanterar bland annat onboarding och offboarding av kunder, dödsbo, kortärenden såsom kortreklamationer, clearinguppgifter samt inkommande kunduppdrag. Teamet består av 6 engagerade kollegor, som tillsammans hanterar uppgifterna ovan.

Eftersom Backoffice är ett område som Skandia vill ska fortsätta utvecklas och bli än mer skalbart ser de att du är en person med hög drivkraft, gillar att arbeta i grupp, stort engagemang och mottaglig för en ökad grad av digitalisering i ditt arbetssätt. Du gillar att ta ansvar, är flexibel och har förmåga att tänka nytt. Vidare tror de också att du har lätt att bygga relationer och har en god kommunikativ förmåga, du arbetar i högt tempo och har en bra förmåga att hantera stress. Det är av viktigt att kunna förmedla information på ett bra sätt i både tal och skrift då kontakt sker via telefon och mejl.

Du erbjuds


* Goda möjligheter att växa inom rollen och utveckla värdefull erfarenhet
* En stark företagskultur där man har roligt tillsammans
* En dedikerad konsultchef och karriärspartner från Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- On och offboardning av kunder
- Stöd till rådgivare via kunduppdrag
- Hantering av bankadministration
- Svara på myndighetsförfrågningar

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avlsutad gymnasieexamen
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande


* Ha arbetserfarenhet av bank och administration
* Ha arbetserfarenhet av kundtjänst eller motsvarande


Som person är du


* Strukturerad
* Kvalitetsmedveten
* Serviceinriktad
* Anpassningsbar


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Skandias huvudkontor på Lindhagensgatan 86


Rekryteringsprocessen kommer inkludera ett logiskt test och ett personlighetstest, vi rekommenderar att göra dessa tester så snart som möjligt då vi arbetar löpande. Testresultatet kan återanvändas i framtida rekryteringsprocesser.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 9 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024