OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av ett spännande, utvecklande och variationsrikt arbete i en miljö som ger inblick i frågor som är högst aktuella i samhällsdebatten? Är du intresserad av ett handläggaruppdrag där prestigelöshet, delaktighet och att ha roligt på jobbet är viktigt? Barn- och utbildningsförvaltningens enhet för gemensam administration söker nu en medarbetare inom området handläggning. Varmt välkommen med din ansökan!
Enheten är organisatoriskt placerad under Barn- och utbildningsförvaltningen med uppdraget att:
- Skapa en rättssäker och effektiv administration/handläggning med hög kvalitet
- Vara ett administrativt stöd till förvaltningens chefer.
- Vara ett administrativt stöd till barn- och utbildningsnämnden.
Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut.
Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar – och skapar mervärden tillsammans!
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som handläggare innebär att du kommer att ha ansvar för att driva och utveckla intern och extern kommunikation med nya idéer och spännande infallsvinklar. Du kommer också att arbeta med att producera och sprida information via våra interna och externa kanaler. Tillsammans med övriga medarbetare på enheten är du med och driver den digitala utvecklingen och andra viktiga utvecklingsfrågor.
Du är en av förvaltningens säkerhetshandläggare.
I arbetet ingår vikarieanskaffning för förskola, fritids och skola samt hantera nyanställningar inom Arbetsmarknadsenheten (AME). I tjänsten läggs grunden för skolschema i programmet Skola 24, där även analyser och rapporter kontrolleras. Tjänsten kan till viss del utformas utifrån din kompetens och kvalifikationer.
Rapportering till myndigheter exempelvis till Statistiska centralbyrån (SCB). I uppdraget ingår att stödja medarbetare och chefer inom Barn- och utbildningsförvaltningen i de administrativa processerna. Du kommer att arbeta med uppgifter inom offentlighet och sekretess samt delta i arbetet med att utveckla styrdokument och rutiner inom området.
Vår administrativa enhet består av sju medarbetare, vilket innebär att vi tidvis måste hjälpas åt och vid behov dela på olika arbetsuppgifter.
Tjänsten avser ett föräldravikariat under perioden 2023-04-15 tom 2024-05-31.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen på lägst kandidatnivå som arbetsgivaren bedömer relevant eller annan utbildning relevant för uppdraget och erfarenhet som bedöms likvärdig.
Du har mycket god förmåga att organisera, prioritera, analysera och strukturera arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt, vilket gör att du snabbt kan sätta dig in nya områden. Du är serviceinriktad och bra på att samarbeta och sprider kunskaper och erfarenheter på ett pedagogiskt sätt till de människor du möter i din yrkesroll. Arbetsuppgifterna kräver hög grad av självständighet och initiativförmåga och att du kan anpassa dig till nya och förändrade krav och förutsättningar.
Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt har en god stilistisk förmåga. Du har goda datorkunskaper och det är meriterande om du har arbetat med webblayout och digitala kanaler för kommunikation. Du är bra på att anpassa ditt budskap till målgrupp och situation med sinne för vad som är viktigt att belysa i omfattande informationsmaterial.
Meriterande är kunskap om schemaläggning inom skola. Det är också meriterande om du har dokumenterad flerårig yrkeserfarenhet av handläggningsarbete inom en politisk styrd organisation.
Ett krav för anställning inom vår förvaltning är att du kan visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister för arbete inom skola eller förskola. Utdraget beställer du från www.polisen.se.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan så hoppas vi att det blir just du som blir vår nya kollega!
ÖVRIGT
Tibro kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Med hänsyn till medarbetares hälsa tillämpar Tibro kommun rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Intervjuer kan eventuellt påbörjas under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Bernth Lundqvist
0504-18228
Lärarnas Riksförbund Marie Kron
0504 180 00
Lärarförbundet Lennart Andersson
0504 18000
Rektor Marie Ahlander
0504-182 02
Elizabeth Stridh, Lärarförbundet
vx 0504-180 00
Rektor Anette Larsson
Telefon: 0504-181 98
Lärarförbundet Marithe Eriksson
vx 0504-180 00
Lärarnas Riksförbund Mats Hellmér
Telefon: 0504-180 00
Lärarnas Riksförbund Mats Hellmér
vx: 0504-180 00
Rektor Ann-Helen Alexandersson
0504-182 23