Handläggare till Bostadsadministration på Riksbyggen Servicecenter

Arbetsbeskrivning

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder.
Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Här får du ett jobb med rum för hela livet!



Vi söker en medarbetare till Bostadsadministration på Riksbyggen Servicecenter i Västerås. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vad ska du göra?
Som Handläggare på Bostadsadministration hanterar du alla inkommande ärenden, såsom överlåtelser, panter, hyreskontrakt, köhantering och hyresavisering. I arbetsuppgifterna ingår även att bemöta och ge service till kunder på telefon, post- och mail. Det handlar om kontakt med bostadsrättmedlemmar och bostadsrättsföreningar, styrelse, banker, mäklare, myndigheter, samt med Riksbyggens medarbetare och chefer.

Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren administratör och van att hantera kundkontakter i ett högt tempo. Du är ansvarsfull och engagerad i ditt jobb och har förmågan att återkoppla öppet och konstruktivt. Du är kundorienterad, kostnadsmedveten och har lätt att se lösningar. Viktigt är att du fokuserar på att nå uppsatta mål och att utföra arbetet inom utsatt tid.  Vidare är du en öppen och social person som kan arbeta både självständigt och i grupp. Du vill bidra med god trivsel och ett positivt klimat i arbetsgruppen.

Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap och ligger som en grund i samtliga roller.

Utbildning/erfarenhet


- Du har en utbildning på lägst gymnasienivå, gärna administrativ inriktning eller motsvarande.
- Goda kunskaper inom Office-programmen.
- Du talar och skriver svenska flytande och med god kvalitet.
- Du har minst ett par års dokumenterad erfarenhet av administration och kundhantering.
- Erfarenhet från administration inom bostads- och/eller hyresrätt är meriterande.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast 2014-02-28.

Vid frågor kring tjänsten kontakta:

Maud Henriksson, Gruppchef tel. 021-40 85 05
Johan von Post, Gruppchef tel. 021-40 85 07

 


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RIKSBYGGEN Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 februari 2014

Liknande jobb


31 oktober 2024

Praktikant inom administration sökes!

Praktikant inom administration sökes!

9 oktober 2024