OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Sektionen för Brottsoffer och personsäkerhet (BOPS)
Det huvudsakliga målet för sektionen för brottsoffer och personsäkerhet är att öka tryggheten och säkerheten för hotade personer och deras anhöriga, säkra rättsprocessen samt komplettera och avlasta utredningsverksamheten. I uppdraget ingår även avhopparverksamhet samt personskydd. Sektionen är organiserad under region Stockholms utredningsenhet.
Hela sektionen sitter samlade i fina lokaler i gamla polishuset på Norra Agnegatan. Vi har högt fokus på arbetsmiljö och sektionen genomsyras av ett ”tillsammansperspektiv”.
Arbetsbeskrivning
Som handläggare i beredningsgruppen på Bops kommer du huvudsakligen arbeta med administrativa uppgifter. Du kommer hantera sektionens ekonomi i form av betalningar, beställningar, inköp och uppföljningar. Du kommer också att hantera viss personaladministration samt registrering av inkommande handlingar och även yttranden till Skatteverket gällande sekretessmarkering. I tjänsten förväntas du även arbeta med förmedling av brottsofferärenden, samt genomföra protokollföring vid möten. Vi ser gärna att du bidrar till en utveckling av uppdraget som handläggare hos oss.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Slutförd och godkänd gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer relevant
Erfarenhet av dagligt arbete med dator som huvudsakligt arbetsredskap, med god kunskap i Office-paketet
Goda kunskaper i svenska
Svenskt medborgarskap
Det är meriterande om du även har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, kriminologi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
Arbetslivserfarenhet ifrån statliga myndigheter, med kunskap om statliga organisationers regelverk och riktlinjer
Arbetslivserfarenhet av att administrera flera olika ärendetyper
Erfarenhet av Polismyndighetens system
Personliga egenskaper
Du kommer ingå i ett tvärfunktionellt team som består av poliser, analytiker och samordnare. Det är därför viktigt att du både är initiativtagande samt samarbetar bra med andra och lyssnar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. För att lyckas i tjänsten är det en förutsättning att du kan bibehålla struktur och kvalitet samtidigt som du snabbt kan växla och anpassa dig till ändrade arbetsuppgifter. För rollen krävs det att du är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande, samt att du är van att arbeta med en mycket hög sekretessmedvetenhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Thomas Broomé, 010-56 303 68.
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Johanna Rhodin, johanna.rhodin@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO-S, Polisförbundet, ST, SEKO nås via tel 114 14
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: VP 5:2 (veckoplanerad arbetstid)
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Välkommen med din ansökan i form av CV och urvalsfrågor, information om urvalsfrågor och ansökan hittar du på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/september/handlaggare-bops/
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Polismyndigheten
Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.