Handläggare till Customer Management Claims

Handläggare till Customer Management Claims

Arbetsbeskrivning

Letar du efter nya utmaningar och har försäkringserfarenhet?
Jag söker en dödsfallsreglerare inom liv och pensionsområdet till mitt team på Swedbank Försäkring.


Hos oss på Swedbank Försäkring har du en möjlighet att:

- Hjälpa våra kunders efterlevande med en proffsig och serviceinriktad handläggning.

- Utveckla din kompetens inom liv- och pensionsområdet, familjerätt och tolkning av förmånstagarförordnande.

- Arbeta på en avdelning där vi har hög arbetsmoral, tar gemensamt ansvar och har väldigt roligt på jobbet.

- Vi som dotterbolag erbjuder allt från administration och support till produktutveckling.



I denna roll behöver du:

- Erfarenhet från annat försäkringsbolag eller liknande arbetsuppgifter.

- En förståelse för det svenska pensionssystemet och familjerätt.

- Har god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.

- Ha ett intresse för administration och gillar att jobba tillsammans i ett team mot gemensamma och individuella mål.

- Vara kund-, leverans- och resultatorienterad.



På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.



Bli en del av vårt team och...
bli en del av vårt engagerande team på totalt 16 personer, indelade i två mindre team som jobbar med skadereglering för kunder som har sjukförsäkring samt dödsfallsreglering av liv- och pensionsförsäkringar.
Rollen innebär att administrera försäkringar där den försäkrade avlidit. Du kommer att utreda, kontrollera och utbetala försäkringsbeloppet till rätt förmånstagare. Du bör ha försäkringskundskap inom liv- och pension, tycka om administrativt arbete och gilla utredningar. En fördel om du har erfarenhet av försäkringssystemet Lumera.
Vi har ett nära samarbete med våra jurister och produktspecialister då arbetet innebär en hel del tolkningar av villkor och produktregler. Som person ska du tycka om att jobba tillsammans i grupp och kunna ta tag i egna utredningar, driva frågor och komma med lösningsförslag. Kundfokus är en stark egenskap hos dig och du bör kunna kommunicera väl i både ta och skrift.

Våra värderingar är viktigt i allt vi gör varje dag och hur vi agerar mot våra kollegor och kunder. Har vi roligt på jobbet, gör vi ett bra arbete och våra kunder blir nöjda”
Maria Dahlberg din framtida chef



Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-02-24.


Arbetsplats: Sundbyberg

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Maria Dahlberg, +46 8 585 904 07

SACO: Henrik Joelsson

Finansförbundet: Kristine Nordin, +46 8 585 937 48



Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Liknande jobb


13 september 2024

4 september 2024