OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.
Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!
Vi söker nu Handläggare till två av PayEx team inom Customer Operations.
Om teamen
Det ena teamet hanterar kunder med PayEx Factoringtjänst, Team Factoring . Team Factoring består av 15 kunniga medarbetare som arbetar inom ett av PayEx mest spännande och utmanande tjänsteområde. Det vill säga PayEx Finansiella tjänster. Teamet är fördelade på tre engagerade arbetsgrupper där medarbetarna får kompetens inom en stor del av PayEx tjänsteutbud eftersom man, förutom de finansiella tjänsterna, även hanterar kundernas hela flöde från fakturering och inbetalningar till uppföljning av reskontra.
Det andra teamet är Team CO Setup som arbetar med ett av PayEx stora fokusområden och deras huvudfokus är att hantera inkommande avtal samt uppsätt av nya kunder på PayEx. I teamet är de idag totalt tio sammansvetsade och glada medarbetare; åtta Handläggare, en Delivery Specialist och en Team Manager som alla tillsammans firar våra framgångar och gemensamt tar ansvar för våra motgångar.
Din roll
Inom Customer Operations arbetar vi med stort fokus på struktur i kombination med flexibilitet, för att förhålla oss till lagar och bestämmelser samtidigt som vi effektiviserar våra arbetssätt och rutiner i linje med marknadens behov. Du arbetar i en dynamisk miljö där du kontinuerligt strävar efter att överträffa kundens förväntningar!
Team Factoring
Ditt arbete handlar om att ha daglig kontakt med kunder samt kreditgivare via telefon och mejl. Dina arbetsuppgifter består av att ge support till kunden kring reskontrafrågor och kreditfrågor samt att göra avstämningar och arbeta med åtgärder för att vårda reskontran som är säkerheten för kundens kredit.
Team CO Setup
Som handläggare i Team CO Setup kommer du att vara första länken i att bidra till en god leverans för PayEx nya kunder genom att arbeta med integration i enlighet med inkommande avtal. Där ansvarar du för alla delar inom integrationen av den nya kunden från avtalshantering till parametersättning i system.
Din kompetens
Du gillar högt tempo i en omväxlande miljö med tidvis snabba förändringar. Du står för begreppet "hög kvalitet”. Du är noggrann, ansvarsfull, samarbetsvillig och trivs med problemlösning. Du har mycket god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt både på svenska och engelska. Du står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty. Du är en person som vill ge det lilla extra och förstår vikten av att ge kunderna den bästa servicen. Du trivs att arbeta med problemlösning och upplever glädje i att ge ett professionellt och trevligt bemötande i alla lägen. Du tycker om att arbeta i team, då du arbetar tätt tillsammans med övriga kollegor i arbetsgruppen samt övriga teamet och ni stöttar varandra i arbetet.
Meriterande:
Vana av administration inom relevant område för tjänsten Relevant Universitets – eller högskoleexamen
Extra meriterande för tjänsten i Team Factoring:
Vana av arbete med Finansiella tjänster inom Bank och Försäkring Erfarenhet av att driva företag
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Ansökan
Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Tjänsterna kommer att tillsättas snarast möjligt och ansökningarna kommer att behandlas löpande, men sista ansökningsdag är 2017-01-08.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Lavér
+46 498-201505
Maria Eliadis
+46 498-202901
Ola Edman
+46 498-20 97 71
Sara Wemnell
+46 72-570 99 67
Dan Rådström
+46 498-20 21 52
Lars Hansson
+46 498-20 23 87
Maria Winarve
+46 498 20 23 02
Mattias Stenström
+46 498209730, +46 702873099
Unionens företrädare Katarina Rosdahl
+46 498-202323
Ola Bröms
+46 498-20 29 53