Handläggare till Effektiv handel i Eda

Arbetsbeskrivning

Som handläggare inom klareringsverksamheten fattar du dagligen många myndighetsbeslut.Dina arbetsuppgifter består av att kontrollera import- och exportdeklarationer för sändningar som kommer in från land utanför EU eller lämnar Sverige.Handläggaren säkerställer att företag och privatpersoner efterlever import- och exportbestämmelserna.Som handläggare arbetar du mycket självständigt och i ett flertal elektroniska system.Arbetet innebär till stor del expeditionsarbete och där möter du människor från många andra länder.Det innefattar även mycket telefonkontakt med speditörer, företag, privatpersoner och andra tullmyndigheter.[ Arbetet kombinerar repetitiva inslag med ständigt nya frågeställningar och situationer vilket innebär att handläggaren behöver vara både flexibel och problemlösande.Vi arbetar såväl i grupp som individuellt.Kontakter utanför Tullverket med företag, andra myndigheter och organisationer förekommer dagligen.I arbetsuppgifterna kan det förekomma undervisning internt inom ditt arbetsområde.Arbetet innebär skifttjänstgöring dygnet runt enligt rullande schema, vardagar samt helger då kontoret är öppet hela dygnet.Introduktionsutbildning och anställning Efter antagning får du genomgå en introduktionsutbildning, där teori varvas med praktik under sammanlagt 1 år.De teoretiska delarna är förlagda till Tullskolan som är lokaliserad i Norrtälje, Stockholm, Göteborg och Malmö och omfattar totalt ca 3 månader.Den teoretiska utbildningen kommer i huvudsak att förläggas till Norrtälje[och[bedrivas i internatform, men[någon av våra andra utbildningsorter kan även förekomma.Under utbildningstiden innehar du en tidsbegränsad elevanställning.Vi söker dig som har:[[ * Gymnasieutbildning med godkända betyg i matte B, engelska B och Svenska B * God förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift * Svenskt körkort, klass B för personbil * Gott hälsotillstånd då arbetstiderna är oregelbundna samt att tunga lyft etc.kan förekomma.[[ Meriterande om du har: * KY Utbildning eller studier om minst 60 poäng med inriktning inom ekonomi eller logistik[ * arbetslivserfarenhet inom transport och spedition[[ * ett tredje språk, utöver engelska * erfarenhet från arbete inom myndighet * erfarenhet av skiftarbete * erfarenhet av service * erfarenhet från verksamhet som arbetar med utrikeshandel Personliga egenskaper Du ska ha förmågan att hantera stora arbetsmängder och prioritera det väsentliga.Andra viktiga egenskaper är att du har hög ansvarskänsla och är självständig då du tidvis arbetar ensam.Det krävs att du självständigt kan lösa problem och ta beslut med bra kvalitet.Vidare är det viktigt att du är noggrann och att du har gott omdöme.Arbetet kräver att du som person är serviceinriktad och att du utifrån givna ramar självständigt kan verka inom ett område och våga ta egna initiativ.Arbetet kräver att du som person har stor social kompetens och god samarbetsförmåga.Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.Tillträdesdag är den: 1 oktober Tullverket tillämpar individuell lönesättning.0571-28609.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tullverket
+46 0771520520

Sammanfattning

Postadress

Alströmergatan 39
Stockholm, 11298

Liknande jobb


Customs Specialist

Customs Specialist

20 november 2024

Tulladministratör till kommande uppdrag!

Tulladministratör till kommande uppdrag!

15 november 2024

Customs Specialist

Customs Specialist

15 november 2024

Customs Specialist

Customs Specialist

8 november 2024