Handläggare till EKNs Back Office, Affärssupport

Arbetsbeskrivning

EKN:s övergripande mål är att främja den svenska exporten vilket innebär att verksamheten anpassar sig till de behov som finns bland våra kunder.EKN har fyra kundteam indelade efter kundansvar.Det är kundteamen som hanterar garantiansökningar och sköter affärerna från strukturering och kreditbedömning till beslut.Affärssupport är EKN:s affärsadministrativa funktion med ansvar för löpande handläggning av garantier, ändringar av affärer, dokumentering och arkivering.Vi är nu i en fas av utveckling av det affärsadministrativa stödet för att kunna arbeta snabbare och säkrare. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med kvalificerad administration och som har känsla för service.I denna roll är det viktigt att du har förmåga att självständigt driva arbetet framåt och att söka information inom och utanför EKN för att lösa uppgifter.Det är meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete eller projektledning.Som person har du en utpräglad känsla för ordning och reda och det är en fördel om du tycker om att arbeta med många olika arbetsuppgifter samt att du snabbt kan byta fokus.Du är ansvarstagande, flexibel samt har god- planerings och samarbetsförmåga.Din vilja och förmåga att se möjligheter och medverka i att förbättra rutiner värdesätts högt. Du bör ha ekonomisk utbildning, gärna från högskola.Flerårig relevant erfarenhet, gärna från bank eller försäkringsverksamhet, är meriterande.Du bör även ha god IT-vana och känsla för siffror och beräkningar.De system vi i dagsläget främst använder är ett egenutvecklat ärendehanteringssystem samt Office paketet. Du rapporterar till gruppchefen för Affärssupport och ingår i en grupp om 12 personer.Anställningen gäller tillsvidare och vi vill att du börjar så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EXPORTKREDITNÄMNDEN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 26 oktober 2010
  • Ansök senast: 31 oktober 2010

Liknande jobb


13 september 2024

4 september 2024