OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa. Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusentals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbetsgivare att få den kompetens de behöver. Arbetsförmedlingen genomför ett omfattande och viktigt förnyelsearbete mot en modernare och lärande myndighet. Hos oss är ett utvecklat ledarskap med fokus på självledarskap på alla nivåer viktigt.
Uppdraget
Sektionerna Utbetalningskontroll ingår i Enheten Uppföljning och Kontroll som är en del av Ekonomiavdelningen. Enheten bidrar till ett riskbaserat och effektivt kontrollarbete i hela myndigheten. Enheten ansvarar för att upptäcka, utreda och följa upp felaktiga utbetalningar samt för att återkräva felaktigt utbetalda belopp till arbetsgivare och arbetssökande. Enheten består idag av två sektioner i Falun samt en sektion i Stockholm och har totalt ca 55 medarbetare.
Vi söker nu ett antal medarbetare till Falun.
Arbetsuppgifter
Som handläggare hos oss kommer du att:
•
granska och bedöma inkomna underlag
•
utreda om det har skett en felaktig utbetalning
•
utreda om återbetalningsskyldighet föreligger
•
kommunicera inför beslut och fatta beslut
•
dokumentera, diarieföra och hantera kundkontakter
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en 3-årig ekonomisk gymnasieexamen och/eller en högskole-/universitetsutbildning inom relevant område alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
Meriterande
Det är meriterande om du har arbetat med utredningar och med att fatta beslut som påverkar enskilda, gärna på en myndighet. Meriterande är även om du har tidigare erfarenhet av granskning av ekonomiska underlag
Personliga egenskaper
Du behöver kunna arbeta strukturerat, noggrant och självständigt samtidigt som en god samarbetsförmåga är av stor vikt då vi arbetar i olika team.
För att lyckas och trivas i rollen ska du tycka om att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter efter förutsättningar som förändras. Du ska gilla att arbeta mot mål under tidspress. Det krävs att du har lätt för att hantera ärenden av olika karaktär och att arbeta service- och kundinriktat. Utöver att ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter, vill vi att Du ska kunna lyfta blicken och se möjligheter och behov i ett helhetsperspektiv. Självklart uttrycker du dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Falun. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan är anställd inom Arbetsförmedlingen.
Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt Af-2017/0008 0760 senast den 26 februari. Du ansöker via vår externa webbplats (arbetsformedlingen.se/ledigajobb). Bifoga ditt CV där du beskriver din arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner
Enhetschef Eva-Lena Edberg, 010-486 22 76
ST Thomas Nilsson, 010-488 81 65
SACO-S Eva Domeij, 010-486 22 29
SEKO Helen Haglund, 010-486 56 93
Personalspecialist Lena Bröderman, 010-487 41 03
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740