Handläggare till Ellevio!

Handläggare till Ellevio!

Arbetsbeskrivning

Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 490 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor - 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i nära 960 000 hem och företag och för samhället i stort. Nu söker vi dig som kan förstärka Ellevios AMM-projekt. AMM (Advanced Meter Management)-projektet sträcker sig flera år framåt i tiden och syftar till att rusta upp el-infrastrukturen och framtidssäkra elnätet. Vill du vara en del av detta projekt och möjliggöra energiomställning för det svenska energisystemet? Då är detta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter
Denna roll, internt kallad tillträdeshandläggare, är en handläggarroll som kommer arbeta i AMM-projektets Rollout Support Office-team.

Kortfattat innebär rollen att hantera kunder där vi inte fått tillträde att byta mätaren trots ett flertal försök. Detta görs först genom varsam kundkontakt och eventuellt slutligen genom eskalering, ansökningar och hantering av kronofogdeärenden. Du kommer även att supportera i handläggningen av ärenden där vi behöver hjälp av kunden för att få access till våra mätare.

Vidare kommer rollen innebära uppgifter såsom:

- Support i att uppdatera mallar, FAQs och lathundar
- Telefonkontakt med kunder
- Förbättringsarbeten kopplat till tillgänglighetsproblem och kundprocesser
- Planering och strukturering av ärenden


Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du är anställd av Clevry och arbetar som konsult hos Ellevio. Uppdraget är inledningsvis 12 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning och/eller överrekrytering.

Kontor: Karlaplan

Arbetstid: 8-17

Start: augusti



Din profil
Denna roll kommer kräva stort engagemang och starkt kundfokus av dig som person. Vi ser därför att du tidigare arbetat inom kundtjänst, försäljning eller på annat sätt arbetat med kundrelationer. Det är meriterande ifall du tidigare hanterat inkassoärenden eller liknande. Du har god administrativ vana och är, förutom Office-paketet, van vid arbete i flertalet system. Förtydliga gärna i ditt CV ifall du tidigare arbetat i ärendehanterings- eller kundhanteringssystem. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift, och i tillägg till det ser vi det som meriterande ifall du talar och skriver ett tredje språk. Som person är du duktig på att samarbeta, kommunicera och arbeta med god struktur under högbelastning.

Om oss
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 januari 2022

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024