Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi för kund räkning 2-3 st handläggare.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 2025-01-28
Längd: 3-4 månader, eventuellt längre.
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.
Det kommer finnas möjlighet till distansarbete när du kommit in i arbetet.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer arbeta med handläggning som är knuten till den kommunala energi- och klimatrådgivningen. Främst handlar det om att ta emot inkomna ansökningar från kommuner gällande finansiellt stöd för kommunal energi- och klimatrådgivning
för verksamhetsår år 2025.
Du kommer få utbildning i ärende- och handläggningssystemet IPAX samt kring sammanhanget kommunal energi- och klimatrådgivning och dess mest grundläggande bestämmelser samt utgångspunkter.
Du förväntas därefter genomföra de olika obligatoriska steg som krävs för att ta ansökan igenom beredningsprocessen. Här handlar det framförallt om att granska ansökningarnas uppgifter om ekonomi, redovisning samt rapportering men även
om att bedöma rimlighet i det som ska utföras avseende innehåll samt mål med verksamheten. Då granskningen är utförd ska det sedan utifrån en mall skrivas fram beslutsunderlag i syfte att respektive ärende ska kunna beslutas av
enhetschefen och därefter sändas ut till sökande.
Du kommer ingå ett sammanhang tillsammans med andra handläggare och en som håller ihop arbetet med handläggning. En plan för handläggning kommer att läggas och av planen kommer det framgå vilka moment som kräver fysiskt arbete på plats i Eskilstuna och vilka moment som kan skötas digitalt.
Gransknings- och beredningsarbetet förväntas till största del kunna utföras självständigt men gemensamma möten kommer anordnas där olika frågor knutna till ansökningarna lyfts upp och diskuteras. Gemensamma mallar, stödtexter samt
andra relevanta dokument och verktyg kommer tillhandahållas vilket underlättar och skapar enhetlighet i arbetet.
Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier:
• högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från
liknande arbete
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Vad gäller kravet på relevant arbetslivserfarenhet vore det önskvärt om du arbetat i ärendehanteringssystem motsvarande Ipax, Nova etc.
Du har tidigare erfarenhet av handläggning av ärenden från någon myndighet.
Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag som skulle passa dig? Då ansöker du via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09