OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetets innehåll
Enheten för landsbygdsutveckling har ca 20 medarbetare och vi administrerar bland annat stöd inom landsbygdsprogrammet, med syftet att nå en miljömässigt, ekonomiskt och socialt hållbar utveckling på landsbygden i länet. Företagare och föreningar på landsbygden kan ansöka om stöd för investeringar eller utvecklingsprojekt inom programmet. Landsbygdsprogrammet innehåller också åtgärder för kompetensutveckling, riktade till lantbrukare och andra landsbygdsföretagare.
Vi söker en medarbetare som ska arbeta med handläggning av ansökningar i landsbygdsprogrammet samt med våra egna projekt där vi anordnar kompetensutveckling och rådgivning till länets landsbygdsföretagare. I tjänsten ingår också att medverka i redaktionen för tidskriften Landsbygd i centrum. Ytterligare arbetsuppgifter kan komma i fråga. Du kommer att ingå i arbetsgrupper som leds av samordnare.
Kvalifikationer
Du ska ha
• Högskoleutbildning inom relevant ämnesområde; lantmästare eller agronom med dokumenterad erfarenhet av landsbygdsutveckling
• Erfarenhet av handläggningssystemet för landsbygdsprogrammet
• Erfarenhet av arbete med projekt för kompetensutveckling inom landsbygdsprogrammet, inklusive att anordna kompetensutveckling
• Erfarenhet av arbete med att skriva artiklar, produktion av tidskrift inklusive bildredigering samt kommunikation i sociala medier
• B-körkort
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• har kunskap om offentlig upphandling
Personliga egenskaper, du
• är noggrann, systematisk och välorganiserad samt har lätt för att samarbeta
• är initiativrik, engagerad och ansvarskännande med förmåga att driva projekt och arbetsuppgifter till avslut inom föreskriven tid
• kan hantera förändringar avseende arbetsuppgifter och arbetsbelastning
• är intresserad av att arbeta med och lära dig nya programvaror inom IT-området
• tar initiativ till nya projekt och deltar i kommande projektansökningar
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tills vidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Vi arbetar i lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt.
Ansökan
Ansök senast: 2019-01-25
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.
Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 480 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.
Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36