OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 20 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.
På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare, vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter.
Dina arbetsuppgifter
Den som vill vara verksam som fastighetsmäklare måste först ansöka om att bli registrerad hos oss på Fastighetsmäklarinspektionen.
Vi söker dig som vill handlägga dessa ansökningar. Hos oss får du möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av ditt arbetsområde. Du kommer att ha många kontakter med allmänhet, mäklare och lärosäten per telefon och e-post, samt medverka i övrigt förekommande arbetsuppgifter på myndigheten.
Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom det juridiska området eller annan relevant inriktning såsom statsvetenskap eller fastighetsmäklare. Du har kunskap inom det förvaltningsrättsliga området samt erfarenhet av att arbeta med handläggning i offentlig sektor, gärna inom statlig verksamhet. Du är van att arbeta i digitala system och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Som person har du fokus på att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra, och du klarar av att arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du är noggrann, prestigelös och bidrar med ett gott samarbete.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stf myndighetschef och kanslichef Miika Wallin
08-555 524 67
Myndighetschef Eva Westberg
08-555 524 68
Jurist Ola Gotting
08-555 524 72