Handläggare till fastighetstaxeringskontoret i Enköping

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som handläggare innebär att du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter på sektionerna, det vill säga att du handlägger, utreder och beslutar i fastighetstaxeringsärenden. Du arbetar även med omprövningar av tidigare fattade beslut. Vidare kommer du, genom förebyggande arbete, se till att våra register håller hög kvalitet. En naturlig del i arbetet är att besvara skriftliga såväl som muntliga frågor inom området för fastighetstaxering. Vi ser god service till medborgarna som en självklar och viktig del i arbetet och är övertygade om att vi når dit genom att ha en verksamhet som med ditt bidrag ständigt utvecklas.

I arbetet kommer du att ta fram fastigheters taxeringsvärde och besluta om en taxering. Arbetet innebär att du taxerar olika typer av fastigheter vid olika tillfällen. Du kommer exempelvis att granska småhus, hyreshus, lantbruk samt industrier. Vissa perioder är det ett stort antal ärenden som ska hanteras inom angiven tidsram och det är därför viktigt att du kan organisera och prioritera ditt arbete.

Fastighetstaxeringskontoret har verksamhet på fyra orter i landet varav Enköping är en av orterna. I Enköping finns två sektioner som tillsammans består av cirka 40 medarbetare. Vi söker nu handläggare till båda sektionerna.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter - som är till nytta för medborgare och företag - med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald - som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling - med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en avslutad godkänd gymnasieutbildning
• har erfarenhet av att arbetar resultatinriktat med förmågan att fatta välgrundade och objektiva beslut
• har god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift
• har god förmåga att arbeta strukturerat i ett högt tempo
• har god förmåga att stödja och samverka

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete från myndighet inom de senaste 5 åren. Det är också meriterande om du har aktuell erfarenhet inom de senaste 5 åren av löpande ärendehantering.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Anställningen är tillsvidare. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 april 2017

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024